Kundreskontraansvarig sökes av Adecco!

Arbetsbeskrivning

Är du kommunikativ och självgående med erfarenhet av kundreskontra?Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag. Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en driven kundreskontraansvarig till stort amerikanskt företag! Arbetsuppgifter Tjänsten är placerad på avdelningen för kundreskontrahantering för Norden, vilken är en del av servicefunktion för kundservice och sälj.Teamet handhar kontakter med kunder från Sverige, Finland, Danmark och Norge.Kundreskontraansvarig är en befattning inom ekonomiavdelningen som består av ca nio personer.Arbetsuppgifterna utgörs främst av: - utredning och registrering av inkommande betalningar - felsökning och kundkontakter - påminnelsehantering - inkassohantering - avstämning av kundreskontran - samt utveckling av system och förbättring av rutiner - ta del av månadsbokslut och relaterad rapportering till huvudkontor - vara med och planera cash flow Arbetet som kundreskontraansvarig innebär att du kommer att arbeta med den nordiska kundreskontrans alla processer.Du arbetar med analys och uppföljning av nya och existerande företagskunder.Du kommer fortlöpande att införskaffa och uppdatera finansiell information som utgör underlag för kreditbedömning.Du kommer bland annat att ta fram rapporter, följa upp utestående kundfordringar, upprätta eventuella betalningsplaner, handha inkassoärenden och delta i möten med interna kunder och försäljningschefer.Erfarenhet Du har högskoleutbildning och minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Vidare är det viktigt att du behärskar engelska flytande, både i tal och skrift, då det är företagets affärsspråk.Du har även mycket goda kunskaper i Excel och har du arbetat i Oracle eller annat större affärssystem ses det som meriterande. Personliga egenskaper Som person är du analytiskt lagd, lyhörd och smidig i din kommunikation med kunder och kollegor.Vidare är du noggrann och serviceminded samt har ett gott siffersinne.Du har en god förmåga att hantera stress och inser vikten av att följa uppsatta rutiner och processer.Att tala i telefon är du van vid och du kan på ett tydligt sätt framföra ditt budskap.Förmåga att samarbeta och vilja att arbeta utifrån gruppens och företagets bästa är också viktiga egenskaper. Vidare är du affärsmässig och trivs med att informera, förhandla och påverka en kund att ta beslut.Du är positiv, flexibel och har lätt för att anpassa dig snabbt till nya förändrade omständigheter. Fakta om anställningen Tjänsten som kundreskontraansvarig ska tillsättas omgående och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider.Uppdraget är på lång sikt. Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens. Ansök Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen att söka!

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024