KUNDRESKONTRAANSVARIG TILL FÖRETAG I VÄSTERORT

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren ekonom inom kundreskontra och letar efter nya spännande utmaningar, då har vi tjänsten för dig!

Om företaget
Vår kund är verksamma inom retail och har sitt huvudkontor i Västerort. De söker nu en ekonom för att förstärka sitt team där du skulle ha det övergripande ansvaret för kundreskontra. Detta är en hyrrekrytering där du först kommer vara anställd hos oss på Resultat i 10 månader för att sedan bli övertagen av vår kund.

Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med kollegorna på ekonomiavdelningen arbetar du för att kvalitetssäkra och utveckla processer och era leveranser. Tanken är att du, efter överlämning, ska ha helt eget ansvar över rutiner och processer för positionen. Du kommer även ha chansen att utvecklas och komma in i bokslutsprocessen. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära:

- Löpande arbete med kundreskontra
- Ansvara för kundfakturering för koncernens bolag
- Registrera kundinbetalningar
- Påminnelse och kravhantering
- Avstämningar på balans- och bankkonton för kundreskontra
- Utreda differenser
- Stöttning vid månads- och årsbokslut
- Behjälplig i leverantörsreskontran
- Delta i projekt kring förbättringsarbete av rutiner och processer.
- Samarbeta med interna medarbetare såväl som externa kunder i olika ärenden


Din profil
För att axla rollen som ekonom hos vår kund krävs det att du är självgående i arbetet inom kundreskontran och har ett starkt självförtroende i denna roll. Du är en trygg person som snabbt kan göra egna bedömningar och prioriteringar i arbetet och utför det med stabilitet och struktur. Då det är en fartfylld organisation du kommer att arbeta i är det viktigt att du är förändringsbenägen samt kan hålla huvudet kallt när det närmar sig deadline. Under dagar av hög arbetsbelastning är du den som ändå bidrar till glädje på jobbet. Du värdesätter att gå till jobbet och har hög arbetsmoral samt är en problemlösare ut i fingerspetsarna. Vidare har du ett starkt systemintresse och kan förstå bakomliggande parametrar i systemet. Du är en kommunikativ person och kommer ha stora kontaktytor både internt och externt. Givetvis är det även viktigt att ha trevlig på jobbet och här bidrar du med din positiva och glada personlighet för att tillsammans höja arbetsgruppen och jobba på teamkänslan.

Framgångsfaktorer
- Relevant universitets eller högskoleutbildning
- Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! För mer information om oss följ oss gärna på: www.facebook.com/Resultatab och Instagram: www.instagram.com/resultatab

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Malin Thorstensson, 072 339 96 77
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2018-08-31

Denna tjänst är en hyrrekrytering, där du först blir uthyrd av oss för att sedan bli direkt anställd av vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Thorstensson, 072 339 96 77

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Nilsson

Sara Lindgren

Fabian Berne

Frida Larsson Sivard
073-514 2212
Rebecca Jonas
073-6708850
Malin Thorstensson

Rebecca Jonas
073-670 88 50
Anders Hedman
070-970 1717
Anders Hedman

Malin Thorstensson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RESULTAT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön + provision
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 17 augusti 2018

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

Maria Bangata 4A
Stockholm, 11863

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024