Kundreskontrasupport sökes till framgångsrikt företag utanför Vara

Kundreskontrasupport sökes till framgångsrikt företag utanför Vara

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en person till teamet på Nordisk kundreskontrasupport på ett framgångsrikt och väletablerat företag utanför Vara. 

Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att arbeta med kundreskontra och kredithantering och ingå i AR-teamet på den centrala ekonomiavdelningen där du kommer att delta i det löpande arbetet mot säljorganisation och koncernbolag. 
Nordic PAC – Nordic Primary Accounting Center innefattar hela Norden, vilket innebär att AR-teamet har hand om fyra olika länders kundreskontraprocesser och arbetar väldigt nära ländernas ekonomi/supportfunktioner.  Arbetsuppgifterna är varierande och består främst av kredithantering, reskontrahantering, handläggning av inbetalningar och kundadministrering m.m. 
Tjänsten innebär daglig support för både externa och interna (nationella och internationella) kunder med ärende av varierande komplexitet. 

Tjänsten är en inhyrning via oss på OnePartnerGroup med möjlighet till anställning hos kund. Tjänsten är dagtid och heltid. 

Profil
För att passa i rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Har du dessutom erfarenhet av kreditgivning eller ekonomiadministration ser vi det som meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och rollen förutsätter att du är driven och serviceinriktad samt har ett gott ordningssinne.  Du drivs av att leverera så effektivt och noggrant som möjligt och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. 
Vidare trivs du med att samarbeta i team och sätter alltid laget före jaget. Du trivs med en varierande vardag och arbetsuppgifter vilket också förutsätter en förmåga att arbeta med flera uppgifter parallellt. 
Goda kunskaper inom svenska och engelska, skriftligt som muntligt är ett krav då största delen av arbetet består av att supportera nationell som internationell organisation inom teamets ansvarsområden. Goda kunskaper inom M3 samt Officepaketet inkl. Excel ses som meriterande. 

Din ansökan
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Monika Psag-Milicic på 0720-030129 eller monika.p.m@onepartnergroup.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval sker löpande och därför ser vi gärna att du söker tjänsten så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan! 
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi är verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2 500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som passar dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller en rekrytering till någon av våra kunder.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Skaraborg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2023
  • Ansök senast: 10 juli 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024