Kundservice söker ny kollega

Kundservice söker ny kollega

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kollega för ett omväxlande och utåtriktat arbete inom vår kundservice. Jobbet innebär att du dagligen hjälper och guidar göteborgarna genom att svara på frågor om avfall, vatten och avlopp, tar emot beställningar och ändringar. Du informerar och ger råd om de tjänster vi erbjuder och har en viktig roll att påverka kunderna till mer miljömedvetna val.

Som kundserviceassistent ingår du i ett större team med kollegor nära dig. Du behöver vara en kreativ lagspelare som tar ansvar och ser möjligheter, är bra på problemlösning och har hög stresstålighet. Du är serviceinriktad och sätter alltid kunden i fokus.

Rollen som kundserviceassistent innebär att du söker information på webben och internt inom organisationen. Du har många kontakter via telefon och mejl, och fungerar som länk mellan förvaltningen och våra entreprenörer, de som hämtar avfall hos göteborgarna. Du får i jobbet ett brett kontaktnät och stor kunskap om förvaltningen. Som kundserviceassistent har du daglig kontakt med våra kunder och får därmed god förståelse för kundernas behov.
Du är utvecklingsorienterad och drivs av att hela tiden försöka hitta sätt att arbeta smartare och effektivare. När du upptäcker områden där vår service kan bli bättre delar du gärna med dig av dina idéer till teamet.
Du arbetar i flera allmänna och verksamhetsanpassade IT-stöd och hanterar underlag som genererar fakturor. Det förekommer även andra administrativa arbetsuppgifter.

Vi arbetar just nu med att utveckla vår kundservice för att bli ännu bättre på att möta våra kunders behov. Vi söker därför dig som är öppen för att testa nya arbetssätt och ny teknik.


KVALIFIKATIONER
Utbildning
Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens, gärna med en ekonomisk eller administrativ inriktning eller vidareutbildning

Erfarenhet
Du har flera års erfarenhet av kundservice på telefon och mejl. Erfarenhet från att arbeta med kundservice i andra kanaler än mejl och telefon är meriterande (exempelvis via chatt eller sociala medier).

Du är socialt säker, empatisk och har en vilja att hjälpa andra. Du är strukturerad, noggrann och van att ta ansvar för dina arbetsuppgifter genom att planera, organisera och prioritera. Du har en god samarbetsförmåga och en vilja att hitta lösningar på problem. Du tar själv ansvar för att driva ditt arbeta framåt och gillar att utveckla och förbättra ditt arbetssätt. Du kan hantera kravfyllda och stressiga situationer på ett bra sätt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är nyfiken på ny teknik och ser tekniken som möjliggörare i ditt arbete.

Sammanfattning

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024