Kundserviceassistent

Arbetsbeskrivning

HELSINGBORG -SUNDETS PÄRLA Helsingborg är det naturliga navet i den norra delen av den expansiva Öresundsregionen. Staden erbjuder såväl människor som företag unika möjligheter för utveckling och välbefinnande. Delaktighet, framtidstänkande och ständiga förbättringar utgör grunden för landets mest attraktiva stad. ARBETSUPPGIFTER Stadsbyggnadsförvaltningen söker Kundserviceassistent Vi söker dig som tillsammans med övrig personal ska arbeta med att ge en förstklassig service till medarbetare och kunder. Vi har initierat ett utvecklingsarbete av vår kundservicefunktion det senaste året och det är ett pågående arbete. Du förväntas därför vara delaktig i detta utvecklingsarbete genom bland annat framtagande av rutinbeskrivningar, översyn och förbättringsåtgärder av arbetsmetoder samt genomförande av enhetens olika projekt. Följande uppgifter ingår i tjänsten: . Registrering av felanmälan, synpunkter och önskemål avseende gator, park, VA etc. . Svara på övergripande frågor om förvaltningen. . Försäljning av produkter som finns inom förvaltningen. . Ekonomisk redovisning och statistik av sålda produkter. . Administration av rabattkort för tjänsteresor, tjänste-id och passagesystem. . Administration och försäljning av busskort till grundskoleelever. . Diverse övriga arbetsuppgifter som förekommer i receptionen. I tjänsten förekommer både arbete med telefonservice och i receptionen. KVALIFIKATIONER Du skall: . Ha erfarenhet från kundservicearbete eller som handläggande receptionist. . Ha minst gymnasiekompetens med inriktning på service, kontor, ekonomi eller samhälle. . Behärska hela Microsoft Office 2007 väl. . Ha mycket god svenska i såväl tal som skrift. . Kunna kommunicera på engelska. . Har grundläggande kunskap i ekonomi och bokföring. Det är meriterande om du: . Tidigare arbetat med ärendehanteringssystem såsom Solen-Orbit och har även viss kännedom om Procapita. . Har lokalkännedom om Helsingborgs kommun samt viss kännedom om drift och underhåll av gator, park och VA. . Kan läsa/förstå enklare kartor eller ritningar.   Egenskaper: . Servicekänsla med inställningen "det fixar vi". . Korrekt och professionellt bemötande mot kunder och medarbetare. . Klara av att hantera och prioritera flera arbetsuppgifter samtidigt. . Vara flexibel och ha snabb uppfattningsförmåga. . Stark känsla för att vilja och ta ett ansvar i att utveckla verksamheten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Magnusson
042 103766
Sofia Sörensen
042 105928
Berit Andersen
042-105929
Magnus Ydmark
042-105078
Avdelningschef Per Lindqvist
042-105876
Personalchef Sofia Sörensen
042 105928
VISION Berit Andersen
042-105929
SACO Jenni Wehrmann
042-103641
Enhetschef Martin Hadmyr
042-105895
Sveriges arkitekter Jenni Wehrmann
042-103641

Sammanfattning

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

None
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


Shipping Office Assistant

Shipping Office Assistant

31 oktober 2024

Utbildningsadministratör, vikariat

Utbildningsadministratör, vikariat

31 oktober 2024

31 oktober 2024

Receptionist

Receptionist

30 oktober 2024