Kundserviceassistent som är kunnig på bredband

Arbetsbeskrivning

Gävle Energi är med och skapar positiv energi för en hel region. Vi är ett levande exempel på att det går att kombinera affärsmässig tillväxt, utveckling och lönsamhet med långsiktig samhällsnytta. Med våra 200 engagerade medarbetare är vi en betydelsefull affärspartner för offentliga och privata aktörer och samtidigt en viktig kugge i utvecklingen av en attraktiv och konkurrenskraftig infrastruktur. Vi har i dag ett heltäckande erbjudande inom el, värme, kyla, biogas och kommunikation och en viktig och växande roll som partner och samarbetskraft vad gäller energieffektivisering och aktivt miljöansvar.

Gävle Energi ägs av Gävle kommun och omsätter över en miljard kronor.


Vill du arbeta i ett team som med brinnande entusiasm arbetar med tjänster som höjer livskvaliteten för Gävleborna och bidrar till en positiv samhällsutveckling?  

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kundserviceassistent hos Gävle Energi och GavleNet är du med och möter kunder som har frågor rörande bredband, men självklart också frågor rörande Gävle Energis  övriga produkt- och tjänsteutbud. Du ansvarar för de tillhörande administrativa göromål som är relaterade till kundärenden. Försäljning och rådgivning ingår i hög grad i dina arbetsuppgifter. Inkommande ärenden via exempelvis e-mail, chatt och hemsida besvarar du och i vissa fall tar du stöd av vår tekniska support. Du effektiviserar våra processer och når våra mål med hög kvalitet.  

Teamet är viktigt för dig och du delar med dig av din kunskap, utbildar och informerar.
Arbete i receptionen ingår.  

Kvalifikationer och egenskaper 
Du har minst 6 månaders erfarenhet av kundservicearbete och sälj. Självklart har du också vana av att administrera kundinformation systemmässigt. Det är meriterande med branscherfarenhet från energi och telekom/bredband. Viktigt är erfarenhet från att jobba målstyrt. Vi vill att du ska vara proaktiv och handlingskraftig med hög grad av initiativförmåga. 

Övriga upplysningar om tjänsten 
Ove Nilsson, Kundsevicechef, 026-17 85 27. 

Fackliga organisationer 
Sveriges Ingenjörer, SEKO, Vision och SACO. Representanter nås på tfn. 026-17 85 00 (vxl).  

Ansökan 
Ansökan via vår webbplats under Lediga jobb, senast den 5 mars 2015.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle Energi AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 februari 2015

Besöksadress

Box 783
None

Postadress

Box 783
Gävle, 80129

Liknande jobb


24 augusti 2010

30 mars 2020

23 augusti 2010