Kundservicechef

Arbetsbeskrivning

LensWay grundades 1999 och har växt snabbt. Idag är vi ett av Europas största onlineföretag för kontaktlinser och glasögon. Bakom framgången står ca 200 entusiastiska och duktiga medarbetare. Vi har en prisbelönt Kundservice och varje år skickar vi över en miljon försändelser till kunder i hela Europa. LensWay är en uppstickare och prispressare på optikmarknaden och vi har en stark tradition av att alltid stå på kundens sida. Sedan 2004 ingår LensWay i Coastal Contacts-koncernen som är noterad på Toronto Stock Exchange. Sedan ett par år tillbaka har LensWay stärkt sin position med egna butiker och erbjuder idag även synundersökningar på bl.a. den svenska marknaden.

Företaget präglas av engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål.


Vill du arbeta med ett starkt varumärke; ett av Europas största onlineföretag inom linser och glasögon? Värderar du personligt engagemang och tillgänglighet högt? Tycker du om att jobba i ett värderingsstyrt företag med en prisbelönt kundservice? Då är LensWay den perfekta arbetsgivaren för dig!
Rollen
I rollen som kundservicechef kommer du att ha ansvar över ett team med cirka 35 medarbetare. Till din hjälp har du en stabsfunktion.
Vi söker dig som har förmågan att både arbeta strategiskt och operativt. Du har ett starkt affärssinne, är proaktiv och ser kopplingen mellan hur verksamheten ska drivas för att uppfylla de mål som är uppsatta. Du drivs att få lyssna in, skapa motivation och engagemang hos dina medarbetare. Du inspireras av ledarskapet och ser det som en passion och förstår vikten att informera och kommunicera med ditt team. Företaget har en ambition att fokusera på kundupplevelsen i alla led, och således arbetar vi mot att avdelningen ska övergå till en "Customer Experience Department”.

Som person är du driven, ödmjuk och engagerad. Du söker ständigt förbättringsmöjligheter och tar gärna initiativ, en viktig egenskap då vi ständigt analyserar vårt arbete och söker efter förbättringar. Du värdesätter eget ansvar, högt tempo, lagarbete och rak kommunikation. Du kommer att rapportera direkt till marknadsdirektören.

Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. bestå av:
övervaka kvalitet, kostnader och effektivitet för kundserviceprocessernaanalysera företagets processer och affärsdata för att övervaka prestanda och planera förbättringar analysera affärs-eller driftsproblem och ta fram nya lösningar aktivt arbeta med mätetal och uppföljning utveckling av sälj mål och merförsäljningfördela och hantera personalresurser enligt förändrade utvecklingsbehovhantera personal och utbildningsfrågorcoaching av medarbetare Din bakgrund
För att trivas i Team LensWay är du:
en strukturerad och passionerad teamspelare med minst 10 års erfarenhet av kundservicearbete, varav ett antal år i ledande befattninganalytisk- och problemorienteraddetaljorienterad med utmärkta planerings- och organiseringsfärdigheterstark beslutsfattare ·van med att arbeta i värderingsstyrda företag·van med utvecklings- och förändringsarbete inom kundservicefunktionenduktig i det engelska språket i tal och skriftHar du frågor om tjänsten är du välkommen att via mail kontakta vår personalchef Anette Stenström, anette.stenstrom@lensway.com. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Philip

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LensWay KISTA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 6 februari 2014

Besöksadress

Österögatan 4
Kista

Postadress

Österögatan 4
KISTA, 16440

Liknande jobb


17 maj 2022

17 maj 2022

17 maj 2022