OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobba hos AdLibris AdLibris internetbokhandel har funnits sedan juli 1997 och är Nordens största internetbokhandel.Nu söker vi förstärkning till vår kundserviceavdelning.Kontoret är beläget vid Vasaparken i centrala Stockholm.Vi söker dig som trivs med att vara i händelsernas centrum, nämligen nära våra kunder och leverantörer.Du kommer bl a att ha hand om våra kunders bokbeställningar och frågor, både via telefon och e-post, samt hålla kontakt med våra leverantörer.Det är viktigt att du tycker om använda telefonen som arbetsredskap, eftersom du kommer att ha kundservice telefontjänst som huvuduppgift. Vi tror att du är en person som har lätt att samarbeta med andra och som har erfarenhet från något serviceyrke.Vi förutsätter att du är van vid att arbeta med hjälp av dator.Vi tror även att du har en utbildning i litteratur och/eller ett brinnande bokintresse.Det är meriterande om du förutom svenska även kan något annat nordiskt språk.I och med att tempot ofta är högt och arbetsuppgifterna kan komma att variera ställer det höga krav på flexibilitet och anpassningsförmåga, men även noggrannhet.Som vårt ansikte utåt är det även viktigt att du värdesätter god service lika mycket som vi gör och att du är glad och positiv.Arbetet kräver både initiativförmåga och tåga! Om du tycker att det verkar intressant så är du välkommen att anmäla ditt intresse. Observera att vi ej accepterar ansökningar annat än via e-post.Vi vill ha din ansökan senast fredagen den 19 september 2008.Tillträdesdag: så snart som möjligt.