Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Besitter du en hög servicemedvetenhet, en utåtriktad personlighet och ett starkt inre driv? Trivs du i utvecklande och flexibla arbetsklimat där din insats blir vital för helheten? Har du dessutom tidigare erfarenheter av kundnära arbete, talar flytande svenska och engelska och är redo för din nästa utmaning? Great! Då kan det vara just dig vi letar efter.
Just nu säker nämligen efter vår nästa Kundservicemedarbetare till avdelningen för hemleveranser, också känt som Home Delivery (HD). Gruppen du kommer tillhöra består av ett 10-tal medarbetare som arbetar med att betjäna HD’s kunder, våra kunders kunder samt våra kollegor ute i landet där vi fungerar som spindeln i nätet för Brings hemleveranser i Sverige. Kundservicen sker både över telefon, mail och plattformar online.
Arbetsuppgifter:
Ansvara för leverans- och upphämtningsbokningar
Driva dialog med underleverantörer för att säkerställa produktion
Behandla förfrågningar och reklamationer från externa och interna kunder samt underleverantörer
Presentera information om Brings tjänster och priser vid förfrågningar och bedriva ett nära samarbete med vår säljorganisation om potentiella avtalskunder.
Rapportera kvalitetsavvikelser till berörda ansvariga funktioner.
Medverka vid planering, utförande och uppföljning av interna och externa aktiviteter som faller inom ramen för avdelningens ansvar.
Aktivt bidra till att avdelningens gemensamma mål uppfylls där du också strävar efter att dina individuellt uppsatta mål uppfylls.

Formella kompetenskrav
Du som söker har en gymnasieexamen och tidigare erfarenhet från kundservicebranschen -exempelvis kundtjänst, telefonförsäljning eller motsvarande. Du har ett intresse för transport- och logistikbranschen, erfarenhet och kunskap om densamma är meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska samt god förståelse av skandinaviska språk. Stor del av arbetet bedrivs på engelska, så mycket goda kunskaper krävs även där i både tal och skrift. Vidare är en god datorvana ett krav för att du ska kunna genomföra ditt dagliga arbete på ett tillfredsställande sätt.
Du som person
För att lyckas och trivas på vår kundtjänstavdelning behöver du som tidigare nämnt besitta en god känsla för service och förstå att våra kunder betyder allt för oss. Du drivs av att överträffa kunders förväntningar och av att leverera med både hastighet och precision. Därför har du en hög grad av social kompetens som gör att du får människor att känna sig hörda, förstådda och som efter kontakt med Bring efterlämnar en positiv känsla. Vidare är det viktigt att du är stresstålig, flexibel och tålmodig. Gruppens dynamik är extremt viktig varpå du trivs som bäst när du får arbeta teamorienterat. Du besitter en stor skopa struktur men har inga problem att tänka utanför boxen då vi är ett företag som arbetar i konstant förändring.
Varför Bring?
Vi har ett arbetsklimat som genom öppenhet, ärlighet, respekt, samarbete och mod skapar utveckling, engagemang och resultat. Vi erbjuder arbete i en spännande och expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling.
Skicka in din ansökan redan idag!
Bring har fokus på personlig mångfald som en naturlig spegling av hur samhället ser ut. Vi uppmanar därför alla kvalificerade personer att ansöka oavsett ålder, kön, funktionshinder eller kulturell bakgrund.
För frågor kring tjänsten karaktär kan du vända dig till anställande chef, Madelaine Paterson, på madelaine.paterson@bring.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2021
  • Ansök senast: 7 februari 2021

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

19 april 2024