Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Med ett ofärgat perspektiv

Tamro äger inte några apotek – eller några läkemedel för den delen. Det tamro däremot har är nära 100 års erfarenhet av att arbeta med allas bästa för ögonen. Av att se till att läkemedel, hälsoartiklar och sjukvårdsprodukter når fram dit och när de ska. Tamros fokus ligger på att underlätta vardagen för myndigheter, läkemedelstillverkare, apotek, sjukhus, konsumenter och patienter. Tamros roll som oberoende bidrar till att skapa en både säker och jämlik tillgång till läkemedel. Något som aldrig får sluta prioriteras av alla aktörer inom vårdsystemet. Med ett ofärgat perspektiv vill Tamro fortsätta skapa värde för hela ekosystemet.

Vi söker efter en medarbetare som brinner för att lösa orderhandläggning, support och kundrelationer. I vårt uppdrag som distributör av läkemedel till grossister, sjukvården, Apotek och dagligvaruhandeln är det viktigt att vi säkrar att rätt produkter kommer fram i tid och nu behöver vi utöka vår grupp med ytterligare en härlig kollega.

Vårt stora ”why” är att vårt uppdrag är livsviktigt, varje dag. Därför är varje order kritisk att säkra kvalitetsmässigt och en viktig förutsättning för att trivas är att du gillar ett tempoväxlande och varierande arbetssätt. Ordersupport är en avdelning som delas in i tre team där teamen är specialiserade på olika kundupplägg.

För att komma till din rätt behöver du bidra med egenskaper som noggrannhet, flexibilitet och ett ansvarstagande. Inget får falla mellan stolarna. Våra uppdrag finns både nationellt och internationellt och det är meriterande om du kan tulladministration. På Tamro arbetar vi på ett kvalitetssäkrat och processinriktat arbetssätt som styrs av lagar och branschrelaterade riktlinjer som det är viktigt att ha förståelse för i det dagliga arbetet. Att du delar våra värdeord är väldigt viktigt för oss vilket innebär att du bidrar och skapar värde och nya möjligheter genom ett starkt samarbete och ett tydligt egenansvar för dina leveranser. Känner du igen dig, varmt välkommen att söka tjänsten.  

Dina arbetsuppgifter

Orderhantering
Supportfrågor kring leverans och avvikelser
Administrativa arbetsuppgifter kopplat till kundbehov
Din profil

Du är självgående men också en given lagspelare
Du är affärsmässig i ditt förhållningssätt
Du har god förståelse för affärsmannaskap och tjänsteförsäljning
Du har ett par års erfarenhet från liknande roll
Du har lägst Gymnasial utbildning. Det är meriterande med någon form av kortare eftergymnasial utbildning inom t.ex. kundtjänst, försäljning eller annan inriktning som vi bedömer lämplig utifrån rollen
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då flera av våra kontakter är internationella
Övrigt om tjänsten och hur du söker

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Placering: Göteborg, Hisings Backa
Arbetstid: Dagtid
Bifogas i ansökan: CV, personligt brev
Kontakt för frågor om tjänsten: Avdelningschef Annika Brunberg via annika.brunberg@tamro.com
Sök redan idag! Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2021-05-07. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tamro AB Kundservice
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2021
  • Ansök senast: 7 maj 2021

Liknande jobb


Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

26 april 2024

Kundkommunikatör till MittSverige Vatten och Avfall

Kundkommunikatör till MittSverige Vatten och Avfall

26 april 2024