Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Kirunabostäder AB är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Kiruna kommun samt är en viktig aktör i utvecklingen av Kiruna. Bolaget ska bidra till att stärka och utveckla boendet för alla människor i Kiruna kommun.

Kirunabostäder äger 2 180 lägenheter och cirka 28 000 kvadratmeter lokaler samt förvaltar drygt 218 000 kvadratmeter kommunala fastigheter. Idag är vi 140 anställda som har arbetat fram den värdegrund som gäller i bolaget - Tillsammans, Engagemang och Omtanke.

Kirunabostäder blickar mot framtidens behov där fastigheter drivs av modern teknik och våra kunder efterfrågar service med fler digitala tjänster. Vi har därför utvecklat organisationen med en kundservice för att kunna bemöta våra hyresgäster och kunder på bästa sätt. Vi söker nu nya medarbetare som med stort engagemang och omtanke ska driva oss framåt i processen där vi genom att lyssna på våra kunder blir bättre tillsammans.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundservicemedarbetare är du navet i vår verksamhet och oftast den person som först är i kontakt med våra nya kunder, hyresgäster i bostäder och lokaler, personal i verksamheter som vi förvaltar åt Kiruna kommun samt våra anlitade entreprenörer.

Som kundservicemedarbetare arbetar du administrativt med att ta emot serviceärenden, svara på frågor och lotsa vidare i organisationen. Du har ett ansvar för vår kundservice där vi svarar på hyresgästers frågor om bland annat bostadskö, fakturor, hyreskontrakt och våra bostadsområden via telefon, digitala kommunikationsvägar och besök i kundmottagningen. Du sköter posthantering, administration av förbrukningsvaror på kontoret samt nycklar, taggar och vår interna bilpool. Även övriga arbetsuppgifter kopplade till kundservice och intern administration ingår.

Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att förvalta och utveckla det dagliga arbetet för att våra bostadssökande och hyresgäster ska uppleva att Kirunabostäder erbjuder trygga och trivsamma bostäder.

KVALIFIKATIONER
Du har en genuin känsla för service och bemötande, bred social kompetens och drivs att leverera det lilla extra. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående och har förmåga att fatta egna beslut. Du är tydlig i din kommunikation och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig information. Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. God datavana är ett krav. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.

Vi söker dig med relevant gymnasieutbildning och/eller relevant arbetslivserfarenhet.

Hos oss kommer du att få en omfattande introduktion som ger dig trygghet att vara den nyckelperson som du blir i vår kundservice.

Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande.


ÖVRIGT
Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kiruna kommun, Kirunabostäder AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2025
  • Ansök senast: 16 mars 2025

Liknande jobb


24 augusti 2010

30 mars 2020

23 augusti 2010