Kundservicemedarbetare i värdsklass

Kundservicemedarbetare i värdsklass

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Vi är ett av Sveriges 500 största bolag. En av våra framgångsfaktorer är att vi erbjuder våra kunder marknadens bästa och bredaste produktsortiment inom textilservice med tillhörande service.
Vi driver stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat.


Kundservicemedarbetare i värdsklass
Huskvarna / Vaggeryd


Vår kärnverksamhet är att vi levererar hyr- och tvättlösningar till företag inom olika verksamhetsområden. På våra anläggningar i Huskvarna och Vaggeryd erbjuder vi cirkulära hyrlösningar till hotell och restaurangbranschen samt arbetskläder, skyddskläder, skor, handdukar och torkdukar till industrin.
Utöver hyrlösningar erbjuds även kringtjänster i form av smarta logistiklösningar. Anläggningarna i Huskvarna och Vaggeryd servar ca 900 leveransadresser i södra Sverige och vi är totalt ca 55 medarbetare på dessa två anläggningar.



”Jag är stolt över att arbeta på ett företag som tar stort ansvar för klimatet och hela tiden driver hållbarhetsarbetet framåt. Det cirkulära tänkandet i vår affärsmodell genomsyrar allt vi gör.
I vårt dagliga kundservicearbete är fokus att möta våra kunders behov och erbjuda bästa service och lösningar som överträffar deras förväntningar. Vi hittar även bästa lösningen på de önskemål och utmaningar vi ställs inför.
Vi är ett härligt och positivt kundserviceteam som brinner för att ge service i världsklass. Vi vill nu ha in ytterligare en medarbetare som kan komplettera teamet med kunskap och erfarenhet så vi kan fortsätta växa och utvecklas tillsammans.”
- Madelene Ask, kundservicechef



Vad innebär rollen som kundservicemedarbetare?
Proaktiv kundvård, kundadministration och orderhantering
Kundkontakt via telefonsamtal, mejl samt fysiska och digitala kundmöten
Support och servicefunktion till samtliga våra kunder
Samarbeta med produktion, distribution och lager
Delta i uppstart av nya kunder och då vara en viktig länk mellan sälj och lager
Göra utprovningar och inventeringar hos kunder
Reklamationshantering, debiteringar/krediteringar och avtalsadministration
Andra löpande administrativa uppgifter såsom system- och registervård, uppdatering av prislistor mm.

Vi uppskattar att du i denna roll kommer att besöka våra kunder ca 1-2 gånger per vecka. Inledningsvis kommer denna tjänst att vara placerad i Huskvarna, men från om med sommaren 2023 kommer placeringsort att vara Vaggeryd.
Vem är du?
Som person är du utåtriktad, positiv, lösningsorienterad och har ett stort engagemang i det du gör. Du är effektiv och flexibel, men det är också viktigt att du är noggrann och kan strukturera din vardag. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift och trivs lika bra med självständigt arbete som i grupp. Som lagspelare så gillar du nära samarbete med teamet, med andra funktioner och med kunder. För att trivas i arbetet bör du ha en hög arbetskapacitet, vara affärsmässig och nyfiken på att lära dig nya saker.
I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Vad kan du?
Vi ser att du har lägst gymnasieutbildning, goda kunskaper i officepaketet samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Även körkort krävs för tjänsten. Kunskaper och erfarenhet inom företagsekonomi är meriterande.
Varför ska du välja Elis?
Vi erbjuder en heltidsanställning i ett stabilt företag med en trevlig arbetsmiljö och kompetenta kollegor. Du kommer att få både produktutbildning och löpande coachning.
Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val.


Ansökan
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Madelene Ask, kundservicechef, på telefon 0708-53 07 09.
Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut - så skicka in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag är söndagen den 5 juni 2022.
Välkommen med din ansökan!

Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1400 medarbetare och omsätter 2,1 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elis Textil Service AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2022
  • Ansök senast: 16 juli 2022

Postadress

Hantverkaregatan 2C
GAMMELSTAD, 95433

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024