Kundservicemedarbetare till Eurostar Retail Support

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Eurostar Retail Support söker en engagerad och prestigelös kundservicemedarbetare inom produktförsäkringar. Kundservice är en mycket viktig del i organisationen och du kommer att besvara frågor från såväl återförsäljare som kunder och försäkringsbolag gällande återförsäkringar av kundens produkter. Du kommer även att få möjlighet att vara delaktig i olika projekt för att förbättra och utveckla Eurostars tjänster. Uppdraget startar i början av maj och väntas pågå ett år för att täcka upp för en föräldraledighet.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har en gymnasieexamen och som jobbat med service sedan tidigare. Du har ett intresse för försäkringsbranschen där du vill lära dig mer, men du behöver inte ha någon arbetslivserfarenhet från området. Det är mycket meriterande om du tidigare arbetat med telefonen som verktyg. Som person är du serviceinriktad, noggrann och positiv. Du är mån om att hitta den bästa möjliga lösningen för kunden och har ett lösningsorienterat tänk. För att passa i rollen krävs att du är en prestigelös person som gillar att sätta dig in i stort som smått. Du talar och skriver svenska flytande.

Om företaget
Eurostar Retail Support AB är en försäkringsadministratör som har drygt tjugofem års erfarenhet av försäkringssamarbete med olika detaljhandelsföretag. 2017 omfattar våra samarbeten över 250 butiker och 230 000 gällande försäkringar.

Eurostar är ett helägt dotterbolag till Stjärnurmakarna AB. Verksamheten startade 1991 och har en premieomslutning som uppgår till ca 45 MSK. Eurostar står under Finansinspektionens tillsyn och är registrerad försäkringsförmedlare, www.fi.se.


Om Amendo
Amendo Talents är specialiserade på uthyrning och rekrytering av unga talanger i början av sin karriär eller som fortfarande studerar och vill arbeta extra.

Vi är ett dotterbolag inom Amendo som är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans samt försäkring. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Sundsvall, Borås och Skellefteå. Idag är vi ca 300 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders och kandidaters naturliga första val. <a href="https://goo.gl/DpqfGV" target="_blank">Följ oss gärna på LinkedIn!</a>

<B>Varför arbeta som konsult på Amendo?</B>
Vår största tillgång är våra medarbetare! Vi vet att för att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du hamnar hos en trygg arbetsgivare med en fantastisk kultur och ett välkänt varumärke. Du får en engagerad konsultchef som kan branschen, och tillsammans med vårt nätverk och erfarenhet kan erbjuda dig en spännande och långsiktig utveckling i rollen som konsult.

Frågor och kontakt
På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter är det som tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Du är välkommen att ansöka omgående då vi träffar lämpliga kandidater löpande. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Moa Rydqvist.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Blom

Johanna Blom

Magnus Holmqvist

Moa Strömberg Rydqvist

Shahrokh Afyouni

Moa Rydqvist

Sandra Ahlenius

Moa Rydqvist

Pierre Kemi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo Talents Consulting AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön + provision
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 16 mars 2017

Besöksadress

Brahegatan 10, Stockholm
None

Postadress

Brahegatan 10
Stockholm, 11437

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024