Kundservicemedarbetare till Länsförsäkringars Larmcentral

Kundservicemedarbetare till Länsförsäkringars Larmcentral

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Vi söker nu en person till en spännande roll på Larmcentralen i Borås. Som kundservicemedarbetare kommer du dels vara delaktig i säljprocessen av vårt larmkoncept till privatpersoner via telefon, och dels vara med och hjälpa våra kunder på inkommande samtal i kundservice- och skadeärenden. Du kommer att arbeta med mottagning av olika typer av larm från våra kunder. Det handlar om brand-, inbrotts- och driftlarm där du gör en bedömning och därefter sätter in rätt hjälpresurs. För oss är kunden i centrum och ett av våra viktigaste mål är att skapa nöjda kunder som ökar sitt engagemang inom Länsförsäkringars hela produktsortiment.   
Arbetsuppgifter
Du kommer ha telefonkontakt med nya kunder med erbjudande om behovsanpassade trygghetslösningar utifrån våra produkter.  Du kommer arbeta med inkommande såväl som utgående samtal liksom uppföljning av tidigare ringda samtal och skickade offerter. Du ska även kunna svara på såväl fakturafrågor som supportärenden. Därtill jobbar du med larmsamtal samt med vår skadejour där vi hanterar akuta skadeärenden när Länsförsäkringsbolagen har stängt.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som vill ge våra kunder trygghet i världsklass och genom ditt engagemang alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av kundservice via telefon.  Meriterande är också om du har arbetat inom någon form av bevakningsföretag och/eller försäkringsbolag. Vi vill också att du har goda IT-kunskaper och god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift.  Då vi arbetar med säkerhet och trygghet i våra kunders hem krävs att du är prickfri i polisens belastningsregister för att bli godkänd för arbete i bevakningsföretag.
Personliga egenskaper
Som person behöver du vara handlingskraftig, ha hög social kompetens och en stark ansvarskänsla. Vi ser att du som vill jobba hos oss är kommunikativ och bra på att tolka både skriven och talad information och utifrån det fatta beslut så vår kund alltid upplever sig trygg och omhändertagen. Du trivs med att arbetet växlar snabbt i tempo och att ta egna initiativ under arbetspasset. Du har god förmåga att skapa tillit och kommunicera våra värderingar: äkthet, tillit, mod och tydlighet. Du behöver behärska svenska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska.
Villkor
Tjänsten är ett vikariat på 100% med möjlighet till förlängning. Hos oss förväntas du kunna jobba dag, kväll och helg, då vår larmcentral är i drift dygnet runt. Placeringsort är Borås. Tillträde 15/12 och varaktighet till 1/9 2021.
Vi tillämpar löpande urval så skicka gärna in din ansökan snarast!
Sista ansökningsdag är 2020-08-11
ANSÖK ENDAST VIA LÄNKEN NEDAN!
lfb04-jobs.sabacloud.com/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/signin/LOGIN?successUrl=%2FSaba%2FWeb_spf%2FEU2PRD0058%2Fjobs-jobs%2Fcareer%2Fapplyjob%2Fjobrq000000000004400%3FreqNo%3D4400
Kontaktpersoner 
Rekryterande chef: Tomi Lovran, telefon: 033-20 79 65
HR-ansvarig rekrytering: Roger Rönnerhag, telefon: 0521 - 27 30 26 
Facklig representant: Max Bonell, telefon: 033-20 79 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2020
  • Ansök senast: 8 november 2020

Liknande jobb


Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

23 maj 2024