Kundservicemedarbetare till Nordea Uppsala

Kundservicemedarbetare till Nordea Uppsala

Arbetsbeskrivning

Vad är det bästa med att vara Kundservicemedarbetare på Kundcenter i Uppsala?  

''Jag utvecklas varje dag i mitt arbete. Inget samtal är det andra likt och jag får en personlig kontakt med kunden.'' – Moa, Service Agent  

Kom och bli vår kollega! Nordea Kundservice i Uppsala söker nu både tillsvidare- och timanställda och erbjuder dig en kundnära roll i ett team där vi hjälper varandra nå framgång.


Om tjänsten


I rollen möter du våra kunder via telefon. Du är ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en bra upplevelse för kunden. Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler, där du hittar de lösningar som varje enskild kund har mest nytta av.  

Du får kontinuerligt ta till dig nya arbetssätt, uppgifter samt lösningar och produkter, vilket innebär att du hela tiden utvecklas och håller dig uppdaterad på nyheter i banken.

Vad ska du göra?


- Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt.  

- Arbeta aktivt med att skapa goda kundrelationer, där du informerar och inspirerar kunderna till att använda alla våra kanaler.  

- Proaktivt fokusera på att hitta servicemöjligheter i kundsamtalet.  


Som ny får du den utbildning i samband med start som krävs för att du ska få de bästa förutsättningarna att ge kvalificerad rådgivning till våra kunder.  

Tjänsten är placerad på Nordeas Kundserviceenhet i centrala Uppsala. I rollen arbetar du på ett varierat schema med möjlighet att själv påverka dina arbetstider. Då vi finns till för våra kunder dygnet runt är passen fördelade på dagtid, kvällstid samt helger. Möjlighet till nattarbete finns.


Vem du är


Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och för kunden.   

Du:  


- Har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt med både kunder och kollegor.  

- Kan sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra produkter och tjänster.

- Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor.  

- Tar lätt till dig nya digitala lösningar som du använder i mötet med kunden.  

- Har en gymnasieexamen och goda kunskaper i såväl engelska som svenska - både i tal och i skrift.  


Nästa steg


Välkommen med din ansökan senast 1 mars 2020. I samband med anställning genomför vi en komplett bakgrundskontroll. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår gruppmail; rekrytering.3480@nordea.se. 

För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.comeller SACO på saconordea@nordea.com

Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Gavriilidis

Jana Mäsiarova

Piotr Switkowski

Arja Naderi

Birgit Klausen

Mustafa Naama

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordea Bank Abp, Filial i Sverige
  • 10 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Besöksadress

Katarina Bangata 13
None

Postadress

Smålandsgatan 17
STOCKHOLM, 10571

Liknande jobb


23 maj 2024

28 maj 2024