Kundservicemedarbetare - visstidsanställning

Arbetsbeskrivning

Telge Energi är elbolaget som alltid utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften. Nu står vi inför vår viktigaste utmaning någonsin – att göra Sverige till förebilden inom hållbarhet.

 

Din dag som kundservicemedarbetare I vår kundservice tar vi emot ärenden främst via telefon gällande elavtal, flytt och solproduktion. Din uppgift är att genom professionell rådgivning erbjuda kunden avtal och tillval, att lösa kundens frågor kring faktura och betalning samt att hjälpa kunderna med inkassoärenden. Vi är ett gäng engagerade medarbetare som brinner för att sälja, att ge kunden enkel och tydlig service samt att leverera bästa möjliga kundupplevelse. Vi jobbar tillsammans mot dagsmål på försäljning, kundnöjdhet och servicenivå. Som medarbetare i vår kundservice representerar du vårt varumärke och du får givetvis löpande utbildning och personlig coaching för att kunna vara den bästa ambassadören.

 

Tjänsten är en allmän visstidsanställning på 6mån med möjlighet till förlängning.  

Start: februari-mars 2021

Omfattning: heltid, 39h i veckan

Arbetstider: rullande schema med arbetstider mån-fre från 8 till 18

Plats: Södertälje

Lön : månadslön enligt kollektivavtal och provision, friskvårdsbidrag och personalrabatter

 

Det här är du Den här tjänsten passar dig som brinner för kvalitet och försäljning. Med god social kompetens och personlig mognad har du förståelse och kan bemöta olika behov hos våra kunder, du känner dig bekväm i telefon och strävar alltid efter att ge det där lilla extra i samtalet. För att trivas hos oss bör du vara flexibel, utåtriktad och engagerad. För att lyckas i den här rollen så ser vi gärna att du har en grundläggande positiv inställning och viljan att bli bäst på det du gör. Du har ambitiösa målsättningar och du motiveras av personlig feedback. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för den här tjänsten.

 

Krav  

 

Gymnasieutbildning.
Erfarenhet av försäljnings- eller serviceyrken. Mycket goda verbala och skriftliga kunskaper i det svenska språket.
Talar och skriver engelska obehindrat.

 

 

Meriter  

Erfarenhet av elhandel.
Erfarenhet av inkasso- och fakturahantering.
Erfarenhet av arbete i CRM-system.
Flerspråkig.
 

 

Det här är vi Välkommen till Telge Energi – en del av Telgekoncernen. Inom Telge uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

Läs mer på https://www.telge.se/jobba/vi-erbjuder/

 

Om Telge Energi Telge Energi är elbolaget som alltid utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften. Nu står vi inför vår viktigaste utmaning någonsin – att göra det möjligt för människor och företag att agera hållbart.

 

Telge Energi som bolag drivs av att göra bättre varje dag. Vi har växlat över till el Bra Miljöval från förnybara källor. Vi driver dessutom flera initiativ utanför vår kärnaffär exempelvis barnens egna klimatpris Childrens Climate Prize.

 

Vi jobbar i ett öppet kontorslandskap med närhet till alla avdelningar. Här är det enkelt att tala med varandra och ge feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar för affärens bästa. Vårt fokus är försäljning och kundnöjdhet. Läs mer på www.telgeenergi.se.

 

 

Ansök idag Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten, därför vill vi naturligtvis ha din ansökan så snart som möjligt men senast 10 februari 2021. Varmt välkommen med din ansökan!

 

Kontakt Vill du veta mer om tjänsten kontakta Susanne Breitner, Kundcenterkoordinator Telge Energi, 08‑550 220 67. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Jenny Östgren, HR-strateg, 08-550 222 83. Facklig kontaktperson är Sanne-Liv Olsen för Vision som du når på 08-550 220 00. Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Magnus Ekenstam

Tobias Schönberg
08-55022965
Niklas Hjalmarsson

Erik Paju

Marielle Hed

Thomas Prim

Susanne Breitner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge Energi AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 27 januari 2021
  • Ansök senast: 10 februari 2021

Besöksadress

Box 633
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024