Kundservicevärd till MTR Tunnelbana

Arbetsbeskrivning

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 6200 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm, snabbtåget MTRX mellan Göteborg och Stockholm, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management, samt även Mälartåg. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen innebär att du hjälper till att ytterligare höja kundservicenivån och säkerställa en bra kundupplevelse under hela resan i Stockholms tunnelbana. Arbetsuppgifterna varierar beroende på station, men innebär i huvudsak att erbjuda en lugn och synlig närvaro samt en tillgänglig service för våra resenärer. Dessutom ingår det att svara på frågor och assistera vid biljettköp, bistå med service vid spärrarna, hjälpa resenärer med särskilda behov och i allmänhet vara med och skapa en tryggare tunnelbana.
Som Kundservicevärd har du som mål att genom närvaro skapa trygghet för våra resenärer samt att säkerställa att våra kundmiljöer är rena, trygga och uppdaterade med rätt information. Du är den första länken i en kedja av roller som ska säkerställa att alla avvikelser i tunnelbanan saneras eller åtgärdas inom uppsatta tidsramar.

Inför en eventuell anställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Tjänsten startar med en ca två veckor lång utbildning på heltid. Vi letar efter dig som är flexibel med arbetstider då arbetet innebär tjänstgöring på dygnets alla timmar och innefattar arbete på både vardagar och helger. Du måste alltså kunna arbeta både tidiga mornar, sena kvällar samt nattetid.

Låter detta intressant för dig? Passa på att skicka in din ansökan redan nu!

Dina huvudsakliga uppgifter är att:
• Aktivt rondera och kontrollera våra kundmiljöer i syfte att detektera samt avhjälpa mindre avvikelser
• Rapportera avvikelser via ärendehanteringssystem i smartphone
• Ge kundservice till resenärer som behöver information eller hjälp
• Vara våra resenärer behjälplig vid trafikstörningar och evenemang
• Bemanna servicediskar vid kortare avlösningar
• Samla in hittegods från servicediskar till uppsamlingsstationerna samt fylla på och leverera material
• Bistå resenärer med information och hjälp för att underlätta deras resa
• Assistera vid spärrar, biljettkassor, plattformar och aktivt delta i arbetet på de olika funktionerna
• Delta i öppning och stängning samt avlösning vid raster
• Assistera närmsta chef för att säkerställa kraven på säkerhet, skyltning och att utrustningens funktionalitet är enligt standard
• Avvikelserapportera

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som Kundservicevärd är du en person som gillar att hjälpa andra och har en god problemlösningsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Arbetet ställer höga krav på att arbeta noggrant och strukturerat för att detektera alla avvikelser och rapportera dessa på ett korrekt sätt. Du träffar dagligen många olika människor, ofta i en högljudd och stökig miljö, varpå du behöver ha en mycket god kommunikativ förmåga. Arbetet är mycket rörligt och du går upp mot 20 000 steg per dag i arbetet. Därför är det viktigt att du har en mycket god fysik.

Vidare har du:
• Godkända gymnasiebetyg (eller motsvarande) i svenska, matematik och engelska
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med service i kundtäta och händelserika miljöer
• God datorvana, då registrering sker via dator och smartphone
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• God kommunikativ förmåga på engelska

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan i form av ett CV. Eventuella frågor besvaras via rekrytering@mtr.se Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

Som ett led i rekryteringen använder vi oss av personlighets- och lämplighetstester samt ett besök hos vår företagshälsovård för att säkerställa att inget riskbruk av alkohol eller bruk av droger föreligger.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MTR
  • 16 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 november 2022

Liknande jobb


27 mars 2024

Kundvärd

Kundvärd

5 september 2023

Kundvärd

Kundvärd

5 september 2023

Intresseanmälan inför Järvaveckan - Stationsvärd

25 maj 2023