Kundsupport med inriktning på leveransfrågor

Arbetsbeskrivning

Hörle Wire AB ingår i Liljedahl Group, som är en internationell industri- och handelskoncern med verksamhet i Norden, övriga Europa och Kina. Koncernen omsätter 8 miljarder kronor och ca 1250 anställda. Ytterligare information finns på hemsidan: www.liljedahlgroup.se Uppdrag: Du kommer att ingå i en serviceenhet på Hörle Wire AB som hanterar förloppet från order till leverans. Huvuduppdraget består i kundservice och information samt planering och bokning av frakter. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Ordermottagning - orderregistrering - Kundkontakter - Bevaka och informera kunder om leveransförändringar. - Boka och planera frakter till kund - Serva kunder med rätt kontaktvägar Kvalifikationer: Arbetsuppgifterna kräver förmåga att arbeta i högt tempo och självständigt, med beslutsfattande inom givna ramar, noggrannhet och ett professionellt och affärsmässigt uppträdande. Tjänsten bygger även på att man har god samarbetsförmåga, då medlemmarna i gruppen kompletterar varandra. Kompetensmässigt krävs goda IT-kunskaper, administrativ förmåga och goda språkkunskaper, gärna tyska. Kunskaper inom spedition/fraktvillkor är meriterande. Gymnasiekompetens är ett krav och självklart är erfarenheter från liknande jobb meriterande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CODEQ AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 31 maj 2010
  • Ansök senast: 15 juni 2010

Liknande jobb


Logistik/Lager administratör

13 april 2010

Transportlogistiker

25 november 2010