Kundsupport och orderadministratör till Tormek i Lindesberg!

Kundsupport och orderadministratör till Tormek i Lindesberg!

Arbetsbeskrivning

Innovation, engagemang och enkelhet är värdegrunden som Tormek bygger sin framgångsresa på. Med sina nära 20 patent är Tormek ett globalt och ledande varumärke inom slipning av eggverktyg med all tillverkning i hjärtat av Bergslagen - Lindesberg. Är du en serviceinriktad och kommunikativ person som är på jakt efter en ny utmaning? Nu har du chansen att bli en del av ett framgångsrikt och kvalitativt företag! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Tormeks högkvalitativa och moderna produkter används och uppskattas av bland annat hantverkare, kockar, jägare och friluftsmänniskor. Med nöjda kunder världen över befinner sig Tormek i en spännande och expansiv fas, och firar dessutom 50 år 2023! Tormek vill bidra till en bättre värld och arbetar kontinuerligt med att säkra en hållbar produktions- och leveranskedja.

Tormek är ett företag som månar om sin personal vilket resulterat i mycket höga siffror i senaste medarbetarundersökningen vad gäller trivsel med såväl kollegor som chefer. Samtliga anställda är starkt engagerade i företaget och kulturen genomsyras av värdegrunden: innovation, engagemang och enkelhet. Till företaget i Lindesberg behövs nu förstärkning i form av en kundsupport och orderadministratör. Du välkomnas med öppen famn av ett 40-tal anställda och arbetar närmst fyra av dessa. I rollen ingår löpande dialog med företagets kommunikatörer, tekniker och säljare.

Du får en viktig roll inom företaget i en nyskapad roll där du dels arbetar med support gentemot kund, dels med orderadminstrering. För rätt person finns även goda möjligheter till ytterligare ansvar på sikt.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Tormek.

Du erbjuds


* Ett individuellt anpassat introduktionsprogram där du handleds av erfarna kollegor
* Trygga anställningsvillkor med kollektivavtal
* Flertalet förmåner så som ett generöst friskvårdsbidrag, massage, tillgång till bastu och gym i företagets lokaler för att nämna några


ARBETSUPPGIFTER
- Orderregistrering av inkommande ordrar, främst inrikes
- Frakthantering, främst inrikes
- Orderhantering och kundkommunikation för internationell E-Handel
- Kundsupport: hantera och besvara inkommande ärenden samt fördela ärenden vidare vid behov

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Talar och skriver flytande svenska och engelska, då båda språken förekommer regelbundet i arbetet

Vidare är det meriterande om du:


* Tidigare har arbetat i en kundcentrerad och/eller administrativ roll
* Har franska, tyska och/eller spanska språkkunskaper


För att lyckas i rollen tror vi att du är en prestigelös och lyhörd person som är duktig på att prioritera och självständigt driva ditt arbete framåt. Under rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper och du kommer att utvärderas på följande beteenden:


* Serviceinriktad
* Självgående
* Kommunikativ
* Anpassningsbar


Övrig information


* Start: Efter överenskommelse, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med en inledande provanställning på 6 månader
* Arbetstider: Vardagar 7-16 alternativt 8-17, flextid tillämpas
* Placering: Lindesberg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Tormek här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 7 november 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023