Kundsupport på heltid (Härlig personlighet)

Arbetsbeskrivning

Starweb utvecklar, driftar, samt sköter den tekniska supporten av ett egetutvecklat e-handelssystem.Idag är Starweb ett av Sveriges vassaste företag inom e-handel, med många 100-tals kunder som hyr vår e-handelssystem. Du behöver inte ringa för att visa framfötterna.Din ansökan behandlas på samma sätt som de andra, oavsett om du ringer eller inte.Självklart är du välkommen att ringa om du tycker att någon väsentlig information saknas i annonsen.Vi ber dig inkludera följande i din ansökan, oavsett vilken av tjänsterna du söker: * Ange vilka system/områden du anser dig vara expert eller mycket duktig på.* Bifoga gärna beskrivning av och referenser till tidigare projekt och arbetsplatser.* Ange ditt löneanspråk. Tillträde: Tillträde sker i maj/juni 2008. Många av våra kunder ringer eller skickar e-post till oss löpande, och vi behöver ytterligare en person för att hantera kundsupporten.Merparten av frågorna är tekniska så du behöver datorvana, och vana av att jobba med webb.När kunden kontaktar oss ska man försöka tipsa kunden om säljande funktioner som ökar omsättningen för kunden och för oss.Vi kommer därför att bl.a utbilda dig i vår prissättning. Vi ser att du som söker jobbet har erfarenhet och/eller kunskap inom dessa områden: * Du talar och skriver svenska och engelska flytande.* Att hantera kundkontakter via telefon är något som du trivs med. Utåtriktad, drivande och serviceminded är ord som stämmer bra in på dig.* Du har ett genuint IT-intresse och är insatt i vardagliga datorproblem som en kund kan ha.Utöver detta ser vi att det är meriterande med kunskaper om: * En del kunder behöver hjälp med enklare designändringar, därför är kunskaper inom HTML och/eller CSS för design av webbsidor är detta en klar fördel.* Att du har jobbat med försäljning på något sätt tidigare, i butik eller över telefon.* Att du jobbat med något ärendehanteringssystem.* Att du kan ett eller flera av de nordiska språken. Utbildning inom området är ett plus, men praktisk erfarenhet är viktigare.Anställningen innebär att vara teknisk support i kundtjänsten via telefon och e-post.Vi lägger därför stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom samarbets- och initiativförmåga, noggrannhet och flexibilitet.Du kommer ha en central roll i vår kundsupport, och fram tills dess att du kan jobbet ordentligt så kommer du att få hjälp av, och arbeta tillsammans med någon annan i supporten.Starweb erbjuder dig ett spännande och utmanande jobb, innehållande både rutinmoment och innovation för att lösa en mängd olika kundbehov.Vi är ett litet och personligt team av medarbetare, där det är ett måste att man har roligt och är utåtriktad!Vi erbjuder dig en arbetsplats med bra villkor, engagerade medarbetare och stora möjligheter till utveckling och ansvar!

Sammanfattning

Liknande jobb


Receptionist till Citikliniken i Norrtälje

Receptionist till Citikliniken i Norrtälje

31 maj 2024

Receptionist till Coor!

Receptionist till Coor!

30 maj 2024