Kundsupportchef

Arbetsbeskrivning

Ballingslöv är en av de ledande tillverkarna av kök och badrumsinredningar i Skandinavien och Storbritannien.Ballingslöv AB är beläget i Ballingslöv ca 1 mil norr om Hässleholm och ingår i koncernen Ballingslöv International AB.Antalet anställda i Ballingslöv AB uppgår till ca 450 och omsättningen är drygt 620 msek.Hela koncernen med fabriker även i Danmark och England omsätter drygt 2300 msek och har ca 1400 anställda.Försäljning sker genom återförsäljarnät men även direkt på hus och objektmarknad. Vi söker Kundsupportchef Inom Ballingslöv AB införs en ny organisation som innebär att all kundsupport samlas i en gemensam kundsupportfunktion.Inom enheten hanteras teknisk support till kunder, orderhantering, reklamationer, säljstöd samt diverse andra uppgifter.Med hjälp av daglig kontakt med våra kunder och återförsäljare löses uppgifterna i nära samarbete med andra avdelningar inom företaget.I tjänsten rapporterar du till marknads- och försäljningschefen och kommer förutom att vara ledare för all kundsupport även att få en viktig roll i att utveckla nya kommunikationsformer.Erfarenhet från teknisk kundsupport/försäljning och från inredning är meriterande.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du är en god ledare och kommunikatör.Som person bör du vara serviceinriktad, positiv, flexibel och självgående med en förmåga att hitta lösningar.Du bör också vara utåtriktad och på ett naturligt sätt kunna röra dig i olika sociala sammanhang.Datorn är ett mycket viktigt arbetsredskap och vi förutsätter därför att du har goda kunskaper i officeprogram som Word och Excel samt grundläggande förståelse för affärssystem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Palm & Partners AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 23 april 2007
  • Ansök senast: 15 maj 2007

Liknande jobb


Försäljare

25 januari 2010

Försäljare

25 januari 2010

Omsorgsassistent

29 januari 2010

Biståndshandläggare

25 januari 2010