KUNDTJÄNST

Arbetsbeskrivning

Vår kundtjänst arbetar med ordermottagning, reklamationshantering samt ger teknisk support till främst kunder i Sverige men även till kunder i Danmark, Norge, Storbritannien/Irland, Baltikum samt Ryssland/Ukraina.

Kundtjänstavdelningen är företagets vanligaste kontaktyta gentemot kunderna och är därför mycket viktig för vårt anseende och vår fortsatta framgång.

En stor del av våra förfrågningar gäller teknisk support därför vänder vi oss till dig som praktiskt har arbetat med tekniska produkter och gärna med en teknisk utbildning i botten. Kraven på god administrativ förmåga och serviceanda är hög. Den som arbetar på kundtjänst svarar bland annat på frågor angående order- och reklamationsstatus.

Beskrivning av tjänsten.
- Tar emot och hantera order och kundförfrågningar som administerars i vårt affärssystem SAP.
- Ger tekniska råd och vägledning till kunder och installatörer rörande våra produkter.
- Tar emot och hanterar reklamationer enligt våra rutiner.


Vem är du?
- Du har en tidigare erfarenhet från kundnära arbete från kundtjänst och/eller försäljning.
- Du har någon form av teknisk utbildning och/eller av VVS-branschen.
- Du har en utpräglad servicekänsla.
- Du har en utmärkt kommunikativ förmåga.
- Du förstår vikten av nöjda kunder.
- Du har goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande, gärna Danska eller Ryska.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Anders Thor
0371 570062 +46705701176
Miljö och Kvalitetschef Linda Bergström
0371 570099 +46705706613
Kundtjänstansvarig Emily Sjöö
0371 570100
Personalchef Anders Thor
0371 570062 070 5701176
Produktionschef Tommy Lundström
0371 570086

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ESBE AB REFTELE
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 1 april 2014

Besöksadress

Bruksgatan 22
Reftele

Postadress

Box 47
REFTELE, 33021

Liknande jobb