Kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Om jobbet
Hedin Bil växer och expanderar. För att stärka upp vår ekonomiavdelning på huvudkontoret i Mölndal söker vi nu en kollega som vill arbeta med kundtjänst inom ekonomi i vår kundreskontragrupp.
Kundreskontragruppen ansvarar för allt efterarbete i de sju bolagens kundreskontra och har daglig kontakt med personalen på våra anläggningar där man sköter själva faktureringen. Gruppen samarbetar även med leverantörsreskontra, redovisningsansvariga och deras assistenter. Vi har höga fakturaflöden och ett högt tempo, vilket kräver högt eget driv. Gruppen består idag av fyra ekonomiassistenter och en kundtjänst. Vi behöver nu stärka upp med ytterligare en person i kundtjänst då vi har mycket inkommande mail och telefonsamtal.
För kundtjänstrollen krävs en god struktur, samarbetsförmåga samt en hög servicekompetens då man hela tiden arbetar med kundkontakt, både internt och externt. Det krävs mycket god svenska i både tal och skrift. Vidare krävs grundläggande kunskaper inom ekonomi, kanske från gymnasiet eller tidigare arbeten.
Du välkomnas in i ett team på sex personer som jobbar engagerat och prestigelöst med kundreskontra. På hela ekonomiavdelningen är vi ett gott gäng på 27 personer som sitter tillsammans i ett öppet landskap
I kundtjänst ingår följande arbetsuppgifter:
Hantera inkommande mail och telefonsamtal till kundreskontragruppen. Detta utgör ca 70% av tjänsten.
In- och utbetalningar
Manuell registrering av bilbetalningar
Påminnelsehantering
Löpande bokföring
På daglig basis hantera och arbeta i affärssystemen Kobra
Stötta ekonomiassistenterna vid behov
Skapa struktur, ordning och effektivitet i ditt arbete
Profil
Vi söker dig som brinner för kundtjänst och vill fortsätta arbeta med kundtjänst framöver. Du har helst en gymnasieutbildning inom ekonomi eller har arbetat med ekonomi tidigare. Det krävs mycket goda kunskaper i svenska för att klara av arbetsuppgifterna.
Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet och gärna Outlook och något ekonomisystem.
Som person är du van att ha många bollar i luften samtidigt och det stör dig inte att telefonen ringer mycket. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att hjälpa till. Du har lätt för att samarbeta och sprider positiv energi omkring dig. Då rollen bistår övriga organisationen med ekonomisk information och support, är det viktigt att du har en hög servicenivå och att du är noggrann.

Vi erbjuder
Förutom en fartfylld utmaning i ett tillväxtbolag kan vi erbjuda dig en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Sysselsättningsgraden är på heltid och tjänsten är en provanställning på 6 månader med tillträde snarast.

Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2020
  • Ansök senast: 1 november 2020

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


19 april 2024

18 april 2024

18 april 2024