Kundtjänst + IT = Sant!

Kundtjänst + IT = Sant!

Arbetsbeskrivning

TietoEvry och Academic Work i Örebro har ett väletablerat samarbete där vi under åren har rekryterat ett flertal supportstjärnor till TietoEvrys servicedesk. Är du i startgroparna av din karriär och tror att kombinationen IT och service kan passa dig perfekt? Eller har du alltid gått och längtat tills möjligheten att få in en fot i IT-branschen dyker upp? Tveka då inte att skicka in din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Två av Nordens största IT-leverantörer slogs ihop under 2020 och har blivit TietoEvry, ett nordiskt företag för digitala tjänster. Vi söker nu för deras räkning fler IT-supporttekniker till kontoret i Örebro. TietoEvry värdesätter engagemang och kundfokus, två värdeord som vi vill att du som söker känner igen dig i och kan motiveras av. Genom att fokusera på dessa områden kommer du vara med att skapa både arbetsglädje och kundnytta!
Du erbjuds
- Möjligheten att få in en fot i IT-branschen.
- Att bli en del av ett team som har stark sammanhållning, god laganda och som strävar mot gemensamma mål.
- En dedikerad och engagerad konsultchef från Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Som IT-supporttekniker hos TietoEvry kommer du att arbeta med att leverera den bästa tänkbara servicen till företagets kunder. Målet för TietoEvry är att vara den bästa servicedesken i Sverige.Här arbetar du tillsammans med ditt team för att lösa era företagskunders IT-utmaningar. Supportärendena som kommer in tar ni emot via mail eller telefon och ditt arbete är sedan att göra prioriteringar efter behov och tid. Det kan till exempel handla om servrar som ligger nere, lösenordsbyten, kontoadministration eller ärenden av tyngre karaktär där du med din IT-kunskap står till hjälp för att lösa problemen.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en genomförd gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT, men som minst, ett IT-intresse. I din ansökan ska ditt IT-intresse framgå tydligt.
- Har erfarenhet av kundkontakt och trivs med att hjälpa kunder.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska då kundkontakt sker på båda språken i tal och skrift.

Det är meriterande om du:


* Har en bakgrund från 1st eller 2nd line support och drivs av att gräva djupt i olika former av felsökningar.
* Har kommit i kontakt med Active Directory och/eller har erfarenhet av Citrix och Exchange.


Som person är du:


* Resultatinriktad
* Serviceinriktad
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Omgående enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, varierande arbetstid mellan 7:00-15:30 och 8:30-17:00


Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos TietoEvry.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2023
  • Ansök senast: 29 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024