Kundtjänstassistent

Kundtjänstassistent

Arbetsbeskrivning

Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle inom områdena fastigheter, vatten/avlopp, gata/mark, kollektivtrafik, avfallshantering och hamnar. Vi tillhandahåller även försörjningstjänster för Region Gotlands
verksamheter samt ansvarar för hjälpmedelscentralen. Våra cirka 500 medarbetare utför vårt uppdrag med medborgare, näringsliv och regionens verksamheter i centrum.

Kundtjänstenheten är en del av Mark- och trafikavdelningen på Teknikförvaltningen. Kundtjänsten är viktig för våra medborgare och vår kompetens och höga tillgänglighet i kombination med rättssäker service och respekt för varje individ är avgörande för att våra kunder ska ha förtroende för våra förvaltningens verksamheter.

Enheten växer och blir större nu, vi har varit 8 personer men ska bli 10.
Nu söker vi i första hand två nya medarbetare för tillsvidareanställning. Eventuellt kan en tidsbegränsad anställning därutöver (ca 5 månader från och med 21-04-01) bli aktuell.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänstassistent kommer du i huvudsak att ge service till medborgare och näringsliv via telefon och e-post i frågor om sophämtning, upplåtelse av offentlig plats, markfrågor, kollektivtrafik, vatten- och avlopp, ändring av abonnemang/tjänster, fakturafrågor samt ta emot kundsynpunkter.

I ditt arbete ingår allmänna administrativa uppgifter såsom posthantering, registrering och uppdatering i abonnent- och flertalet ärendehanteringssystem.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutfört din gymnasieutbildning och kanske hunnit skaffa dig yrkeserfarenhet inom tjänstesupport eller kundservice. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. Vi ser det som meriterande om du hanterar ytterligare språk.
Du arbetar obehindrat i Officepaketets vanligaste program.

Som person är du noggrann, förtroendeingivande och drivs av att skapa positiva kundmöten. För rollen krävs också att du är engagerad, utåtriktad, nyfiken och serviceinriktad.

Är du en person som uppskattar att ge god service och ha många bollar i luften inklusive att ha ett stort ansvar så är vi säkra på att du kommer att trivas hos oss.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Intervjuer och tillsättning kommer att ske löpande under ansökningsperioden.

Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://www.gotland.com/leva

På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Gotland, Kundtjänst TKF
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 28 mars 2021

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024