OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen.Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige. Försäkringskassan satsar för framtiden.Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt.Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i våra kundcenter.Vi utvecklar även tjänster över Internet.Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service. Försäkringskassan söker Ett flertal Kundtjänsthandläggare Placering Kundcenter för partners i Åmål/Säffle Kundcenter är Försäkringskassans nya center för telefoni och e-post.Vi tar emot samtal från hela Sverige och finns placerade på fem orter; Lidköping, Västerås, Gävle, Stockholm och Åmål/Säffle.De fyra första orterna besvarar samtal från privatpersoner och Åmål/Säffle har hand om partners.Arbetsuppgifter och ansvar Arbetet som handläggare vid kundcenter innebär att du har kontakt med Försäkringskassans partners (arbetsgivare, sjukvården, tandvården m.fl.) via telefon och e-post.Du informerar om gällande regelverk inom socialförsäkringen, administrerar försäkringen för sjuklönekostnader, sköter utfärdande av intyg samt ansvarar för support av självbetjäningstjänster för partners.I uppgifterna ingår även att förmedla kontakter med Försäkringskassans lokala och nationella försäkringscenter. Kvalifikationer För tjänsten krävs slutbetyg från gymnasium eller motsvarande samt erfarenhet av administration och kundkontakter.Samhällsvetenskaplig utbildning på högskolenivå liksom kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande.Det är även meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter t.ex. telefonförsäljning, arbete med information och vägledning till kunder samt kunskaper i främmande språk. Som handläggare vid kundcenter är det viktigt att du har förmågan att sätta kunden i fokus och har en mycket hög känsla för service.Du är kvalitetsmedveten, flexibel och stabil.Du har en personlig mognad och handlar med gott omdöme.Din muntliga kommunikativa förmåga är mycket god.Du är intresserad av samhälls- och arbetsmarknadsfrågor och har goda datakunskaper.I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.Övrigt Vi söker ett flertal handläggare för både tillsvidareanställning och visstidsanställning med eventuell möjlighet till förlängning.Arbetstiden är till viss del schemalagd, på dagtid och vardagar.Arbetet är på heltid och tillträde omgående.Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan. Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.