Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 400 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan tillsammans med våra entreprenörer ge 43 000 Lidingöbor den bästa servicen. Ett stenkast från Stockholms central, mitt i naturen. ARBETSUPPGIFTER Inom Lidingö stad skapas nu en gemensam kundtjänst för stadshusets samtliga verksamheter. Syftet är att medborgarna ska få sina ärenden uträttade snabbt och professionellt. Som ett led i detta bygger vi om stadshusets entre och reception så att den blir mer välkomnande och serviceinriktad. Samtidigt bygger vi upp kundtjänstfunktioner på varje förvaltning. Tekniska förvaltningen är en av två förvaltningar som är först ut med att skapa en kundtjänst som ska ta emot och besvara de mest förekommande frågorna till förvaltningen. Redan idag finns här en mindre kundtjänst som tar hand om abonnemangsfrågor för VA- och avfall samt felanmälan. Du kommer att vara med om att bredda förvaltningens kundtjänst och bygga upp stadens gemensamma kundtjänst. Du får en viktig serviceroll och blir "stadens röst" mot medborgarna i frågor som rör gata och trafik, natur och park, vatten och avlopp samt avfall. Med medborgaren i fokus kommer du att ta hand om dem som kontaktar oss, framför allt via telefon och e-post och vägleda dem i frågor om vår service. Du hjälper dem också att hitta information och nyttja våra e-tjänster på webben. Med kund- och debiteringssystemet Future som arbetsredskap hjälper du VA- och avfallskunder med abonnemangs- och fakturafrågor. Givetvis sköter du administration och registrering av kundärenden och täcker upp för dina kollegor vid olika schemaläggning och frånvaro. KVALIFIKATIONER Du har gymnasiekompetens och erfarenhet från liknade arbetsuppgifter. Du har också tidigare erfarenhet av många olika kundkontakter, telefonvana och god förmåga att kommunicera både på svenska och engelska. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, använder verktyg som MS Office och har teknikvana av andra system. Har du jobbat med kund- och debiteringssystemen Future eller Winsam är det ett plus. För att fungera i denna yrkesroll bör du ha en inre mognad och vara initiativtagande, självgående, flexibel och serviceinriktad. Du har lätt för att samspela och kommunicera med andra, är genuint intresserad av mötet med andra människor och vill utvecklas och lära dig nya saker . Att du är kreativ, lösningsorienterad och har ett stort samhällsintresse gör också sitt till när vi bedömer helhetsbilden av dig.

Kontaktpersoner på detta företaget

Staffan Vinell
070-790 01 18
Facklig representant via stadens växel
08-731 30 00
Rekryteringskonsult Marina Sjölin
070-790 10 34
Enhetshef Yvonne Olow
08-731 32 61

Sammanfattning

Besöksadress

Stockholmsvägen 50 18182 Lidingö
None

Postadress

Stockholmsvägen 50
Lidingö, 18182

Liknande jobb


Familjeläkarna i Bålsta söker receptionist

8 maj 2024

Receptionist till advokatbyrå i Stockholm

Receptionist till advokatbyrå i Stockholm

8 maj 2024

Receptionist till Sundbyberg Trafikskola

9 april 2024