OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu två nya medarbetare till vår kundtjänst
Om Nordic E-Commerce Group AB:
Nordic E-Commerce Group är ett Växjöbaserat e-handelsföretag som idag driver e-handelsbolagen NordicFeel, Nordicink, PetsOnline och Kontoret.se. Vi är verksamma i Sverige, Norge, Danmark och Finland och har sedan starten vuxit snabbt och planerar nu för att fortsätta vår expansion. Vi omsätter över 200 msek och fortsätter växa snabbt.
Vi söker därför två nya medarbetare till vår kundtjänst för att besvara våra kunders frågor och ge bästa service. Två av våra bolag har utsetts till Årets e-handlare tre år i rad och vi värdesätter och prioriterar högsta möjliga kundnöjdhet.
Bolagen har idag ca 35 anställda tillsammans varav 5 medarbetare på kundtjänst. Din roll blir att förstärka avdelningen, gärna med språkkunskaper i något av de nordiska språken.
Dina Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att handla om att besvara våra kunders frågor via telefon, mail och chat. I din roll kommer du att hantera produktfrågor, reklamationer, beställningar, returer och övriga frågor.
Det är ett omväxlande arbete i högt tempo där du ansvarar för att ge våra kunder utmärkt service på ett proffsigt och trevligt sätt. Arbetstempot på avdelningen varierar och du får inte vara rädd för att ge det lilla extra när det behövs.
Du kommer vara företagets kontakt utåt mot kunderna så utmärkt service är en självklarhet för dig!
Kvalifikationer:
Vi söker två personer som är:
Mycket serviceinriktad och jobbar med en positiv inställning
Har god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.
Har stor datorvana (gärna Officepaketet, Visma och webb)
Är stresstålig och kan hantera stora mängder information på ett strukturerat sätt
Har god administrativ förmåga och kan arbeta självständigt
Meriterande:
Kunna ett annat nordiskt språk väl, finska/danska/norska, i både tal och skrift.
Tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete
Erfarenhet av någon av produktgrupperna: skrivartillbehör/kontorsmaterial eller parfym/skönhetsprodukter.
Har en hög social kapacitet och kan kommunicera väl.
Har hög motivation och ambitionen att avancera professionellt.
Eftergymnasial utbildning.
Tjänsten är deltid till heltid och placerad på vårt huvudkontor i Växjö.
På grund av stort intresse besvaras alla frågor först vid en eventuell intervju. Vi kommer att matcha din profil och utifrån det kontaktar vi dig.
Din ansökan bestående av CV och personligt brev vill vi ha senast 9 februari till: jessica.schmidinger@nordicfeel.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Philip Axelsson
Kundtjänstchef Jessica Schmidinger
VD NECG Henrik Löfberg
Kundtjänstansvarig Jessica Schmidinger
Tf Ekonomichef Therese Eklund
Philip Axelsson
VD Henrik Löfberg
Christoffer Björkander
0704696985
VD NordicFeel Anders Sjöberg
0705-757317
076-0402102