OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IKEA Kundservicecenter har som uppgift att ge service till alla de kunder som väljer att kontakta IKEA på annat sätt än genom ett personligt besök i något av våra varuhus.Vi ska genom ständig dialog med övriga IKEA bolag bidra till en ökad produkt-/servicekvalité.Vi arbetar med allt från information och service till kvalificerade reklamationer och problemlösning för att skapa en fortsatt god relation mellan IKEA och våra kunder.
Vi behöver sommarvikarier för sommaren 2006 och söker nu dig som har målet att utvecklas med IKEA!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hjälpa kunder med allmänna sortimentsfrågor samt utreda och handlägga ärenden.Du fungerar som kundens kontakt mellan bland annat Varuhusen, Transportören, Ikanobanken, Sortimentsbolaget, Inköp, Distributionscentralen, mfl, vid leveransproblem, förseningar, saknat/skadat gods etc.Vi har även arbetsuppgifter som kräver intresse för tekniska lösningar, ex montering av kök, och söker därför även dig som utöver nedanstående kravspecifikation är händig och intresserad av IKEA-sortimentets tekniska karaktär.
Vi söker dig som:
- tycker om att serva det viktigaste vi har, våra kunder.
- har ambitionen att utvecklas vidare med IKEA.
- är en duktig kommunikatör och relationsskapare.
- har ett gediget intresse för IKEA-sortimentet, och erfarenhet av försäljning eller service.
- har god förmåga att planera, organisera och prioritera.
- är positiv till förändring och bidrar till ständiga förbättringar.
- har förmåga att med små resurser och stort engagemang nå goda resultat.
- är flexibel och ordningsam.
- tror att alla i din omgivning kan lära dig något.
- uttrycker dig väl i tal och skrift.
- har en tydlig förankring i ovan värderingar och ser dig som en förebild i vardagen.
Då vi snart öppnar ett nytt varuhus i Haparanda, ser vi finska i tal och skrift som meriterande.
Kan du även bidra till övrig etnisk och kulturell mångfald med din bakgrund och dina erfarenheter ser vi det som en tillgång.
Vi erbjuder dig en bra introduktion med våra erfarna medarbetare som dina handledare i samtalsteknik, sortimentskunskap, våra datasystem och andra hjälpmedel.
inte kan besvara frågor kring urvalet innan ovan datum.
Arbetstid vardag, kväll och helg.Tjänsterna är semestervikariat på 75-100% från slutet av maj/början på juni till mitten/slutet av augusti, med möjlighet till förlängning.