OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att jobba på Allras kundtjänst
Vi är i kontakt med våra kunder dagligen. Varje samtal är en möjlighet för oss att visa hur duktiga vi är på Allra. Som kundtjänsthandläggare kommer du att ta emot inkommande samtal och svara på de frågor kunden har, lösa olika sorters problem, ge tips och råd samt leverera den fantastiska service som våra kunder förtjänar. Förutom service och kundnöjdhet står även merförsäljning och win-back i centrum på vår kundtjänst. Därför är erfarenhet från sälj eller merförsäljning ett krav.
Vår kundkontakt sker effektivt, trevligt och alltid med hög kvalitet. Vi tar ett stort ansvar och är stolta över vårt arbete.
Vem söker vi?
Höga krav ställs på de personer vi rekryterar in, men i gengäld lägger vi mycket tid och resurser på utbildning och coaching av våra medarbetare. Bland annat blir alla våra kundtjänstmedarbetare certifierade försäkringsförmedlare. På kundtjänst har vi en fantastisk teamkänsla och vi har roligt tillsammans på arbetet, vilket smittar av sig på kunden – vi tror att medarbetarnöjdhet är en förutsättning för kundnöjdhet.
Vi tror att du har
- Tidigare erfarenhet av kundtjänst med merförsäljning och/eller försäljning
- Mycket god förmåga att kommunicera på svenska både i tal och i skrift
- En förmåga att kunna styra samtal och uttrycka sig på ett trevligt och bemötande sätt
- God datorvana och goda kunskaper i MS Office-paketet
- Förmåga att kunna hantera många uppgifter samtidigt och ett högt tempo
- Tidigare erfarenhet av försäkringar är meriterande
Som person är du ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är en positiv person som gillar att sprida glädje i din omgivning. För oss går service och försäljning hand i hand och vi tror att du är en framåtsträvande och resultatinriktad person.
Om Allra
Med ambitionen om att vara det självklara valet inom välfärdsförsäkringar är Allra Försäkring utmanaren till de traditionella försäkringsbolagen. Allra Försäkring är företaget för de personer som prioriterar personlig kontakt och hjälp vid beslut rörande sin välfärd. Våra moderna välfärdsförsäkringar erbjuder skydd för det som är viktigast här i livet – hälsan. Vi finns där för våra kunder vid oförutsedda händelser och hjälper dem hela vägen fram till en lösning.
Vi erbjuder
- Betald utbildning till certifierad försäkringsförmedlare och betald sälj- och produktutbildning som pågår i cirka 2 veckor
- Fantastiska kollegor
- Personlig coachning
- Förmånligt personalkort via Benify fyllt med rabatter
- Friskvårdsbidrag
- Sjukförsäkring via Skandia
- Tjänstepension
Om tjänsten
Tillträde: Maj, enligt överenskommelse
Placering: Sveavägen 24-26, Stockholm
Lön: Fast lön + provision
Omfattning: Heltid
Då vi lyder under finansinspektionen får du inte har några skulder hos kronofogden eller finnas med i belastningsregistret.
Gör ditt bästa val hittills och skicka in din ansökan redan idag! Vi välkomnar mångfald i alla former.
Läs mer om Allra på http://karriar.allra.se (http://karriar.allra.se/) och ”connecta” gärna med oss eller ”gilla” Allra karriär på Facebook.
Har du specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Wetterholm, Gruppchef Front Office, på emelie.wetterholm@allra.se eller Michael Holm, Rekryterare, på Michael.holm@allra.se (mailto:Michael.holm@allra.se) alternativt på telefonnummer 072-556 76 50
Kontaktpersoner på detta företaget
Jonatan Fre
Sumair Syed
Christian Pettersson
Joakim Lyemark
Johanna Engberg
Nalle Jacobsson
+46705666240
Niklas Almquist
David Persson
Johanna Bergström
073-522 09 54
Josefin Clahr