Kundtjänstmedarbetare och koordinator till privat psykologföretag

Kundtjänstmedarbetare och koordinator till privat psykologföretag

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som trivs i en utåtriktad roll där du har många kontaktytor. Du är spindeln i nätet mellan patienter, psykologer, läkare och sjuksköterskor och har ett gott öga för struktur, service och samverkan. Rollen ger dig möjlighet att kombinera administrativa uppgifter med service, utveckling och kommunikation. Du kommer att spela en nyckelroll i patientresan hos oss. Det innebär att du behöver kunna möta människor i känslomässigt utmanande situationer med empati och trygghet, och vara deras första kontakt i mötet med oss. Därför ser vi det som en fördel om du har ett intresse för, och gärna erfarenhet av, psykologi och hälsa. Däremot är rätt person absolut viktigast.

Vilka vi är
Svea KBT och Elly Care är två av Sveriges största psykologföretag med psykologer, läkare och sjuksköterskor som är otroligt kompetenta, skickliga och engagerade. Vi jobbar med terapi, medicinsk behandling, neuropsykiatriska utredningar, företagshälsovård, utbildningar och handledning. Bakom kulisserna finns ett verksamhetsteam som jobbar för att allt ska bli bättre varje dag. Hos oss har alla breda roller med varierande dagar.
Vi sätter stort värde på vår interna kultur där vi arbetar lösningsorienterat, prestigelöst och tillsammans som ett team. Organisationen är platt och vi tror på principen att den bästa idén alltid vinner, oavsett roll eller titel. Vi är engagerade, flexibla och tar stort ansvar. Här finns ingen prestige, men desto mer hjärta och kompetens, med en gemensam målsättning att hjälpa fler att må bättre.

Huvudsakliga ansvarsområden

Svara på inkommande patientförfrågningar via vår växel


Hantera patientärenden och förfrågningar via mail och chatt


Koordinera och planera utredningar tillsammans med patienter


Stötta våra psykologer i deras dagliga arbete


Driva utvecklingsprojekt relaterat till ditt dagliga arbete


Ansvara för trivseln på ditt kontor, anordna AW, frukost



Kvalifikationer

God social och kommunikativ förmåga i skrift och tal


Arbetar obehindrat på svenska och engelska


God teknisk kunskap


Tidigare erfarenhet av service är meriterande


Tidigare erfarenhet av vård är meriterande


E
ExExempel på en vanlig dag i vårt kundtjänstteam
08.00: Du är på plats, sätter på kaffet och ser till att väntrummet ser fint ut. Du hälsar på kollegorna och går igenom dagens schema. Idag kommer en praktikant sitta med i växelsamtalen - kul att få lära upp någon!
09.00: Telefonen ringer varm och mailen kommer in, någon kommer in genom dörren och vet inte om den kommit rätt – du hanterar allt med ett leende och ser till att varje person får rätt information och hjälp.
10.30: En läkare saknar underlag inför ett patientmöte – du letar fram den och passar på att justera mappstrukturen och rutinerna vid bokningar så att samma problem inte uppstår igen.
12.00: Lunch, gärna med några kollegor på uteplatsen där ni både skrattar och bollar spännande idéer.
13.00: Möte med Ledningen. Du har sammanställt nya, spännande idéer för att förbättra en del av kundtjänsten och berättar för ledningen med entusiasm.
14.00: Ledningen sa kör! Så nu tar du emot samtal men sätter också igång alla kreativa saker du tänkt på, och längtar till att få skapa alla nya och förbättrade rutiner.
15.00: Du växlar vant mellan mailkorg, intern supporthantering och växeltelefon. Du lotsar både patienter och kollegor till rätt hjälp, och om du känner dig osäker frågar du din närmsta kollega. Ni förtydligar arbetsbeskrivningen så ni alla har koll nästa gång frågan uppstår.
16.00: Du går igenom morgondagens schema, skickar påminnelser och lägger en lapp på en kollegas bord om en patient du lovat återkoppling imorgon bitti.
17.00: Du loggar ut med känslan av att ha varit dagens trygghetspunkt – och kanske den första anledningen till att någon känner sig välkommen hos oss.

Röst ifrån teamet, Agnes, Koordinator:
”Jag tycker verkligen om mitt jobb då jag varje dag får jag möta människor och vara ett stöd, ibland till och med deras första trygga kontakt när livet känns som mest rörigt. Att kunna få någon att känna sig lite mindre ensam betyder så mycket för mig och gör mig stolt över det jag gör. Och framför allt trivs jag SÅ bra i vårt lilla team! Vi sprider värme, skrattar mycket och gör allt vi kan för att underlätta både för varandra och för våra patienter!”

Redo att söka?
Låter det intressant? Vi ser verkligen fram emot att höra ifrån dig. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan direkt. Vi letar alltid och längtar efter vår nästa superstjärna!
Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig.
Vill du veta mer om oss? Kolla in vår hemsida och LinkedIn!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea KBT & Elly Care
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2025
  • Ansök senast: 11 januari 2026

Liknande jobb


ANNONSERAS EJ

11 maj 2010

3 mars 2010

Receptionist sommarjobb

28 april 2010

29 april 2010