Kundtjänstmedarbetare till internationellt företag

Kundtjänstmedarbetare till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Företaget är en global koncern med kontor över hela världen. De har en teknisk inritning och arbetar med produkter och teknologier emot både privat och företagskunder. Du arbetar i ett team med andra kollegor och sitter i nya fina lokaler Malmö. Du har även nära kontakt med dina kollegor i andra länder och i början av din anställning kommer du att få utbildning i alla produkter och interna system på företaget. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår kund. Mer information om företaget kommer senare i processen.
Om tjänsten
I rollen så arbetar du med att ge privat-och företagskunder en god service över telefon och mail. Du kommer i kontakt med kunder över hela världen varav du till stor del kommer att kommunicera på engelska i rollen. Du arbetar i ett internt CRM system där du övervakar och följer upp olika kunders beställningar och leveranser så de är korrektera utifrån överenskommelse med kund. Du kommunicerar till stor del via mail och säkerställer att allt är korrekt utifrån kundens önskemål. I rollen så tar du även emot inkommande samtal ifrån både privat och företagskunder och hjälper då med bland annat orderförfrågningar, orderuppföljning och reklamationer. Mer konkret så arbetar du med:
-Besvara inkommande samtal ifrån privat och företagskunder, både på svenska och engelska
-Uppföljning kring olika kundorder samt kommunikation av detta till kund
-Administration i företagets interna CRM system
Om dig
För att passa i rollen så tror vi att du är engagerad och har lätt för att lära dig nya saker. Du behöver även:
- Ha tidigare erfarenhet inom kundtjänst eller annan kundorienterad roll
- Vara duktig på att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Kunskaper inom norska, danska eller finska är meriterande
Som person har du ett stort intresse av att arbeta inom service och tycker det är kul att lösa problem. Du har en positiv inställning, tar ett stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete samt trivs med att arbeta i ett internationellt team. Dessutom har du ett stort fokus på att leverera högkvalitativ service gentemot kund där din kommunikativa förmåga har stor betydelse.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Omfattning: Heltid, kontorstider
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!
kundtjänst, administration, orderhantering, service, malmö, lund, landskrona, rådgivning, administration, service

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID MALMÖ
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2022
  • Ansök senast: 3 augusti 2022

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


11 juni 2024