Kundtjänstmedarbetare till PF Concept

Kundtjänstmedarbetare till PF Concept

Arbetsbeskrivning

PF Concept söker nu efter sin nästa stjärna inom kundtjänst! Vill du vara med på en expansiv och spännande resa i ett internationellt bolag? Varmt välkommen med din ansökan!

Om vår kund
PF Concept grundades 1984 och är en del av Polyconcept-koncernen som erbjuder ett unikt och komplett sortiment profilprodukter. Företaget har sitt huvudkontor i Nederländerna och är idag ledande på den europeiska marknaden. Polyconcept-koncernen är världsledande när det kommer till profilprodukter med fem dotterbolag och kunder i över 100 länder.

PF Concept har nio säljkontor och för att kunna tillhandahålla unika märknings- och leveranstjänster till kunderna har de samlat logistik samt märkning under samma tak i företagets anläggning i Polen. Med hjälp av de centraliserade tjänsterna blir PF Concept ett självklart val för både små och stora kunder världen över.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med kunder i hela Skandinavien på PF Concept’s skandinaviska huvudkontor i Mölndal/Göteborg. Här arbetar idag 30 personer inom kundtjänst, försäljning och administration. Du blir en del av ett dynamiskt och trevligt team på ett expansivt och internationellt företag med en öppen och uppmuntrande företagskultur. PF Concept erbjuder en modern arbetsplats vilket inkluderar möjlighet att arbeta hemifrån om så önskas.

De huvudsakliga arbetsuppgifter som kundtjänstmedarbetare innebär att hjälpa våra kunder/återförsäljare samt våra utesäljare med:
• Orderläggning
• Leveransbevakning
• Säljsupport
• Offerter
• Jobba aktivt med att ge bästa möjliga service till PF Concepts kunder

Din profil
För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare söker vi dig med gymnasieutbildning och gärna tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice, orderadministration eller försäljning. Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i affärssystem. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav och det är meriterande om du har kunskaper i danska, norska eller finska.

Som person bidrar du med positiv energi, hög servicekänsla och en stor vilja att hjälpa kunden. Du har en affärsmässig inställning och ligger gärna steget före. Du är mån om att göra det lilla extra för att göra kunden nöjd. Vidare är du nyfiken och har en stor vilja att lära och utvecklas. Du är bra på att kommunicera i både tal och skrift och trivs med administrativt och serviceinriktat arbete där telefon och dator är dina främsta redskap. Du tar stort ansvar för ditt arbete och klarar ett stundtals högt tempo. Det som motiverar dig är att ge bästa möjliga service till kunden.

Stämmer profilen in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten kommer du vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning.

Sökord
Kundtjänstmedarbetare, kundtjänst, kundservice, service, support, orderläggning, heltid, 100%, Mölndal

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2022
  • Ansök senast: 3 juli 2022

Liknande jobb