Kundtjänstmedarbetare till resebranschen

Kundtjänstmedarbetare till resebranschen

Arbetsbeskrivning

Description
Har du erfarenhet av kundservice via telefon och vill utvecklas i ett globalt företag? Toppen, för vi söker ytterligare kundtjänstmedarbetare till våra team på plats i Uppsala!
Etraveli Group grundades år 2000 och var ett av de första företagen att erbjuda onlinebokning av flygbiljetter. På den tiden skickade vi dem via vanlig post vilket numera skulle vara mycket svårt eftersom vi servar flera miljoner kunder per år.
Idag har vi utvecklats till en en ledande onlineresebyrå och teknologileverantör inom flygindustrin - vår närvaro online spänner över 72 länder i 6 kontinenter. Vi driver även Sveriges ledande prisjämförelsesajt för flygresor, Flygresor.se, med lokala versioner i många länder och vi har partnerskap med Booking.com och Google Flights.
Vi är ett globalt företag med kontor i Sverige, Finland, Grekland, Kanada och Indien med över 1000 anställda.
Om arbetet på kundtjänst
På kundtjänsten har vi dagligen ett stort antal inkommande samtal och du hanterar kunder huvudsakligen via telefon. Vi tar hand om alla ärenden som rör våra kunders bokningar och som agent hanterar du ca 45 ärenden per dag. Inkommande frågor kan handla om avbokningar, ombokningar, force majeur, bagagefrågor, namnändringar och även försäljning av våra produkter. Ditt jobb är väldigt viktigt, då det påverkar hur våra kunder uppfattar oss som företag och vårt varumärke.
Kortfattat kan rollen beskrivas som att ta emot samtal och hitta lösningar på kundernas problem:
Besvara våra kunders frågor via telefon och till viss del mail
Hjälpa våra skandinaviska kunder med deras bokningar i våra olika bokningssystem
Jobba med merförsäljning av våra produkter.

Anställningen startar 28 mars och vi vill därför få in din ansökan så fort som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande.
Under dina första sju veckor följer du en utbildningsplan och har en handledare som hjälper dig att komma in i jobbet på bästa sätt.
Requirements
Vi söker dig som är positiv, initiativtagande och trygg i dig själv. Du har tidigare erfarenhet av kundbemötande via telefon och tycker det är viktigt att kunden får bra service. Du är strukturerad och tekniskt lagd då du kommer arbeta med ett stort antal system i ditt dagliga arbete. Vi söker dig som gillar att arbeta mot uppsatta mål och som triggas av att din prestation mäts på en daglig basis samt att din månatliga bonus baseras på detta.
Krav:
Erfarenhet av arbete i kundtjänst
Förmåga att hantera svåra kundsamtal som ibland kan förekomma
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Som person är du flexibel och energisk - du föredrar att ha mycket på gång snarare än rutinmässiga arbetsuppgifter

Meriterande:
Relevant resesäljarutbildning eller motsvarande erfarenheter
Kunskaper i Sabre och/eller Amadeus
Kunskaper i Finska, Danska och Norska



Benefits
Att jobba hos oss innebär både skratt och kollegor som tar sitt jobb på största allvar. Vi är helt enkelt ett stort team, på ett stort företag med ambition att bli störst på den globala arenan! Förutom att du kommer jobba med ett fantastiskt gäng, får du bra förmåner som anställd hos oss.
Högt friskvårdsbidrag
Frukostbuffé varje morgon
Bra försäkringar och pension, där du får personlig rådgivning.
Använder oss av hybridmodellen med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan

Arbetet genomförs på vardagar och på kontorstider. Vi sitter i ljusa, stora våningar mitt i centrala Uppsala med en fantastisk takterrass! Du kan promenera till centralstationen på fem minuter och har enkla pendlingsmöjligheter.


Startdatum: 28 mars

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Etraveli Group AB STOCKHOLM
  • 5 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2022
  • Ansök senast: 25 mars 2022

Postadress

Drottninggatan 78
STOCKHOLM, 11136

Liknande jobb


Kundansvarig

Kundansvarig

24 maj 2024