Kundtjänstmedarbetare till Sandvikenhus

Kundtjänstmedarbetare till Sandvikenhus

Arbetsbeskrivning

Sandvikenhus erbjuder attraktiva och trygga bostäder och lokaler med hög service. Vi utvecklar och förädlar lägenheter, bostadsområden och boendemiljöer. Vi planerar och projektleder, förvärvar och förvaltar fastigheter och mark. Därutöver ansvarar vi även för drift, skötsel och reparationer av Sandvikens kommuns fastigheter.
Våra hus har sett flera generationer Sandvikenbor växa upp; allt sedan företaget grundades 1962. När vi förändrar och bygger nytt, är det för att skapa ett levande Sandviken med attraktiva bostadsmiljöer i många år framåt. De bostäder vi förvaltar och planerar idag, ska fortfarande vara en del av ett attraktivt Sandviken om femtio eller hundra år.
Vi är ett allmännyttigt bostadsbolag, vilket dels betyder att vi bidrar till bostadsförsörjningen i kommunen och dels att vi har ett samhällsansvar. Det är viktigt för oss att vi bidrar till en positiv utveckling och tillväxt i Sandvikens kommun, vilket vi bland annat gör genom att samarbeta med olika företag, organisationer, föreningar och evenemang som arbetar för dessa frågor.



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta i vår kundtjänst, där du ingår i ett team med 8 personer. Du möter dagligen våra hyresgäster samt arbetar roterande med administrativa uppgifter telefon, mail och webb. Organisatoriskt tillhör kundtjänst vår avdelning för affärsutveckling.

Som kundtjänstmedarbetare är en av dina viktigaste arbetsuppgifter att kommunicera med våra kunder och skapa goda relationer med alla som bor hos oss. Målet är att våra kunder ska vara nöjda med vårt bemötande och den service vi erbjuder.

Du kommer att arbeta brett med kundservice. Arbetsuppgifterna består av att ta emot besök, besvara frågor och ta emot felanmälningar via telefon, mail och webb. Dessutom ingår nyckelhantering, administration av kundbeställningar, tilläggstjänster, hantering av kösystem mm.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som brinner för kundservice och har erfarenhet av att arbeta med människor. Som person har du driv, engagemang och framåtanda. Du är social, serviceinriktad och sätter kunden främst. Flexibilitet är en värdefull egenskap då du kommer att arbeta i en miljö där det händer mycket och är ett högt tempo. Du är organiserad och affärsmässig med en god samarbetsförmåga.

Du har minst 3-årig gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete. Dessutom har du goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Har du också andra språkkunskaper är det meriterande. Då datorn är vårt arbetsredskap så är god datavana ett krav. Om du har utbildning och/eller goda kunskaper inom kommunikation är det meriterande.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är ett engagerat gäng som brinner för att skapa trygga hem för våra hyresgäster. När vi rekryterar nya medarbetare letar vi efter aktiva ambassadörer som känner lika starkt som vi för våra värderingar och vår vision. Vår värdegrund, som vi tillsammans arbetat fram, ska främja gemenskapen och lagandan, motivera oss i vårt arbete, tydliggöra vad vi ska sträva efter och leda vårt arbete i rätt riktning. Ledordet i vår värdegrund är RAK som står för Respekt Ansvar Kommunikation.

Vi strävar efter att uppnå en jämn könsfördelning inom våra respektive områden och ser mångfald som en styrka. Vi är 140 anställda och bovärdar är den största yrkesgruppen. Hos oss arbetar vi med både människor, fastigheter och teknik. Du får en omväxlande arbetsroll och ofta många personliga kontakter. Våra kunder ställer nya krav på sitt boende, kollektiva standardlösningar ersätts av individuella önskemål. Den nya tekniken medför både krav och möjligheter. Därför är det viktigt att vi på Sandvikenhus hela tiden lär oss nya saker. Vi satsar stort på kompetensutveckling. Den utgår alltid från varje medarbetares yrkesområde och individuella behov. Välkommen till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2022
  • Ansök senast: 15 april 2022

Liknande jobb


Audi German Customer Service roles

Audi German Customer Service roles

2 februari 2024

18 april 2024