Kundtjänstmedarbetare/assistent

Arbetsbeskrivning

Atelier Gyllene Snittet Postorder AB säljer kläder med hög kvalitet till kvinnor i medelåldern och övre medelåldern med speciell fokus på god passform. Med ett unikt marknadskoncept - kataloger med äkta tygprover - är vi redan framgångsrika i sju europeiska länder och vill fortsätta växa i Norden. I Sverige etablerades vi 2003 och startade i Norge i mitten av 2005. Det tyska moderbolaget är delägt av väldens näst största postorderföretag Karstadt-Quelle. Vår kundtjänst är i ett expansivt skede nu när vi ska hjälpa ett systerföretag i koncernen att etablera sig på den svenska marknaden. Vi kommer bl a att hantera deras kundtjänst och kundärenden hos oss. Vi behöver därför förstärka vårt team och dessutom avlasta vår kundtjänstansvarige från en del dagliga rutiner och mindre projekt. Vi söker därför dig som har god datavana och särskilt goda kunskaper i Excel. Goda tyskkunskaper i såväl tal som skrift är ett krav. Du måste vara serviceinriktad och ha en hög social kompetens. Du har lätt för att arbeta i team, men kan även arbeta självständigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundtjänstarbete sedan tidigare. Arbetsuppgifterna kommer bl a att bestå av statistik, schemaläggning, avstämning mot det tyska moderbolaget (koncernspråket är tyska), mindre projekt och att ta emot samtal från våra och systerföretagets kunder.

Sammanfattning

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006