Kundtjänstmedarbetare/Kundservice - Visstid

Arbetsbeskrivning

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Värdesätter du omtänksamma kollegor och att skratta högt och mycket? Uppskattar du dålig humor och är du dessutom riktigt bra på att ge god service? Då är de här tjänsterna på vår kundtjänstavdelning perfekt för dig!

Värdesätter du omtänksamma kollegor, ett schysst arbetsklimat och att skratta högt och mycket? Uppskattar du dålig humor och är du dessutom riktigt bra på att ge god service? Vill du jobba på Lidls roligaste avdelning och vara del i ett starkt team som dagligen bidrar till att göra Lidl Sverige ännu mer kundfokuserat och framgångsrikt? Vi är nämligen 13 skojfriska och fantastiska kollegor som nu söker vår nästa kollega att dela vår framgång med. 
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med start 1 december 2022 till och med 31 maj 2023. Du är placerad vid vårt fina nya huvudkontor i Barkabystaden. 

Din roll

Den korta och koncisa beskrivningen är du kommer arbeta med:
•    Bearbetar kundärenden via telefon, e-post och sociala medier. 
Den längre beskrivningen är att du:
•    Genom dina dagliga arbetsuppgifter och den inarbetning som satsas på dig som anställd i företaget kommer skaffa dig unik och värdefull kunskap om ett stort internationellt företags olika funktioner och processer. Denna kunskap använder du sedan i ditt dagliga arbete gentemot kund, men också internt inom företaget, gentemot butiker och övriga avdelningar. Risken finns helt enkelt att du så småningom och beroende på din egen inställning och vilja att utvecklas blir en expert på att förstå informationsflöden i ett större internationellt företag. Det är lite häftigt tycker vi.

Din profil

Som person är du:
•    Noggrann, ansvarstagande, strukturerad och har förmågan att ta egna initiativ. 
•    Du trivs som bäst när du får arbeta självständigt i ett högt tempo. 
•    Du tycker om att sätta kunden i fokus och drivs av att förmedla Lidls kunders upplevelser och synpunkter till företaget i syfte att förbättra Lidl. 
•    Du är en god kommunikatör som tycker om att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. 
•    För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha lätt för att lära dig nya system och vara kvick vid tangentbordet.  
•    Vi lägger i övrigt stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. 
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. 

Vill du vara med på vår resa

Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här:
o    Gå in via länken ”ansök nu”
o    Fyll i formuläret 
o    Bifoga CV 
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 2022-11-16.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning. 
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Huvudkontor/FTK
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2022
  • Ansök senast: 16 november 2022

Liknande jobb


29 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

29 maj 2024