Kundtjänst/Orderhanterare

Arbetsbeskrivning

Om IC Distribution Sweden AB:
IC Distribution Sweden AB är ett privatägt företag som bildades under februari 2010. Företaget distribuerar pooltak, värmepumpar, samt poolrelaterade produkter åt Albiongroups produkter och befinner sig i ett expansionsläge. Vi utvidgar vår verksamhet och är också verksamma inom bransch för badrumstillbehör.

Vi har nu en tjänst ledig som "Kundtjänst/Orderhanterare":

Arbetsuppgifter:
Arbetet innebär att hantera inkommande order/förfrågan från våra återförsäljare båda skriftligt och via telefon, införa dessa i logistiksystemet, fakturera kunder och följa upp betalningarna. Vidare ingår i arbetsuppgifterna att skapa lagersaldolista. Eftersom vårt företag är ett nytt företag i expansionsläge, kommer du till en början att arbeta hemifrån.

Utbildning/Erfarenhet
- Hög social kompetens
- Väldigt bra datorkunskaper (Remote Desktop, Excel, Word, Emailprogram)
- Erfarenhet av Ekonomiprogram (t ex Visma Avendo Ekonomi) är meriterande
- Erfarenhet av kundtjänstarbete är meriterande
- Flytande engelska och svenska ett krav (andra nordiska språk meriterande)
- Körkort

Du är mellan 30-40 år och ser arbetet långsiktigt. Vi tror att du är en "spindel i nätet" och kan hantera många saker samtidigt. Vi ser gärna kvinnliga sökande pga en jämnare könsfördelning, men inget krav.

Sammanfattning

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023