OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om IC Distribution Sweden AB:
IC Distribution Sweden AB är ett privatägt företag som bildades under februari 2010. Företaget distribuerar pooltak, värmepumpar, samt poolrelaterade produkter åt Albiongroups produkter och befinner sig i ett expansionsläge. Vi utvidgar vår verksamhet och är också verksamma inom bransch för badrumstillbehör.
Vi har nu en tjänst ledig som "Kundtjänst/Orderhanterare":
Arbetsuppgifter:
Arbetet innebär att hantera inkommande order/förfrågan från våra återförsäljare båda skriftligt och via telefon, införa dessa i logistiksystemet, fakturera kunder och följa upp betalningarna. Vidare ingår i arbetsuppgifterna att skapa lagersaldolista. Eftersom vårt företag är ett nytt företag i expansionsläge, kommer du till en början att arbeta hemifrån.
Utbildning/Erfarenhet
- Hög social kompetens
- Väldigt bra datorkunskaper (Remote Desktop, Excel, Word, Emailprogram)
- Erfarenhet av Ekonomiprogram (t ex Visma Avendo Ekonomi) är meriterande
- Erfarenhet av kundtjänstarbete är meriterande
- Flytande engelska och svenska ett krav (andra nordiska språk meriterande)
- Körkort
Du är mellan 30-40 år och ser arbetet långsiktigt. Vi tror att du är en "spindel i nätet" och kan hantera många saker samtidigt. Vi ser gärna kvinnliga sökande pga en jämnare könsfördelning, men inget krav.