Kundvärd extraarbete serviceanmälan

Arbetsbeskrivning

I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar omtanke, nytänkande och engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Medarbetarengagemanget är högt, faktiskt högst i Sverige enligt Great Place To Work, och vi värnar om våra kunder och om vår stad.

Är du student eller deltidsarbetande som vill arbeta extra och som brinner för att leverera bra service? Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan till oss! Mimer söker nu serviceinriktade medarbetare som kan arbeta extra vid behov på vardagar. Våra arbetstider är måndagar till torsdagar klockan 08-17 och fredagar klockan 08-15. Det är därför viktigt att du som söker denna tjänst har möjlighet att kombinera en annan sysselsättning med ett extraarbete på dagtid.

Ansvar och befogenheter

Som kundvärd på serviceanmälan är du en del av vårt kundcenter och ansiktet utåt med mycket kundkontakt. Du ansvarar för att på ett affärsmässigt och kundorienterat sätt ta emot och fördela företagets serviceanmälningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kundkontakter via telefon, Mina sidor, mejl, facebook och chatt
- Tolka hyresgästernas frågor så grundligt och noggrant som möjligt för effektiv och kundorienterad hantering
- Administration av serviceanmälningar ut till förvaltning
- Fördela och i vissa fall följa upp ärende genom kontakt med Mimers övriga organisation samt externa entreprenörer


Utbildning och kompetenskrav

- Relevant gymnasieutbildning
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med service mot kund
- Goda kunskaper i officepaketet
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort


Personliga egenskaper

Serviceinriktad, är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt beteende. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig i att leverera lösningar.

Strukturerad, planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar

Samarbetsförmåga, arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Muntlig kommunikation, talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig efter situationen.

Skriftlig kommunikation, är noga med stavning och grammatik. Använder ett enkelt och tydligt språk samt applicerar de skrivregler som finns i det dagliga arbetet.

Tydlig, kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp.

Eftersom vi endast söker en medarbetare som kan jobba extra vid behov ser vi gärna att du som ansöker har någon annan sysselsättning vid sidan om. Sista ansökningsdag är 12 december 2021. Intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bostads AB Mimer
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023