Kundvärd Hittegods till MTR Facility Management

Arbetsbeskrivning

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 5500 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm, snabbtåget MTRX mellan Göteborg och Stockholm, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management, samt från december 2021 även drift och underhåll av Mälartåg. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.



ARBETSUPPGIFTER
Lockas du av en roll där du får ge förstklassig service i skepnaden av Sherlock Holmes? En roll där du själv sätter höjden för din kreativitet och hur långt du kan gå för att ge kunden det lilla extra? Vi söker nu en Kundvärd till vår Hittegodsavdelning!

Hittegodsavdelningen hos MTR har en nyckelroll i Stockholms läns kollektivtrafik genom att vara en stöd- och servicefunktion till alla resenärer och aktörer inom kollektivtrafiken. Varje vecka inkommer cirka 1500 gods, och varje dag bemöter vi cirka 500 kunder, antingen via telefon, mail eller fysiskt i vår fräscha hittegodsavdelning på Klara östra kyrkogata i centrala Stockholm.
Dina huvudsakliga uppgifter är:
• Ge våra kunder förstklassig service och information via kunddisk, mail och telefon.
• Som en mästerdetektiv lokalisera och eftersöka ägaren till de hittegods vi får in.
• Ta emot, hantera, sortera och registrera godset.
• Rensa och packa hittegods till hjälporganisationer
• Öppna och stänga kunddisken.

Om oss
I rollen som Kundvärd ansvarar du för att bemöta våra kunder och samarbetspartners på ett professionellt sätt och att med utmärkt service återlämna godset till sina ägare. Du arbetar självständigt med ärenden men förväntas även stötta kollegor vid behov samt möta våra kunder i kunddisken. Du kommer att arbeta i ett team om 8 tight samarbetande personer. Anställningen börjar med utbildning om cirka två veckor på plats hos hittegodsavdelningen.

Vi söker dig som vill arbeta heltid. Arbetstiderna är varierande mellan 08:00-19:10 måndag till fredag. Lördag är arbetstiderna mellan 08:00-16:10 och på söndagar samt röda dagar är hittegodsavdelningen stängd. Du rapporterar till Gruppchef Operational support.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning och tillträds omgående eller enligt överenskommelse.

KVALIFIKATIONER
Du som söker till oss
Du är en person som gillar att hjälpa andra och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Ibland får vi in föremål där det inte framgår vem ägaren är, då krävs det ett lösningsorienterat arbetssätt för att spåra ägaren. För att lyckas i rollen behöver du även vara noggrann och drivas av att jobba i ett högt tempo. Att ge utmärkt service till dina kunder är en självklarhet och ställer också i denna roll krav på en god stresstålighet.

Vidare har du
• Gymnasiekompetens eller motsvarande.
• God kommunikativ förmåga i svenska och engelska i både tal och skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande.
• Tidigare erfarenhet av servicearbete.
• God fysik då arbetet ibland innebär hantering av tunga föremål.

ÖVRIGT
Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas.

Förmåner
Som anställd hos MTR får du en rad förmåner, som SL-kort med resor i hela Stockholms län och Ticket Rikskortet till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi även erbjuda rabatter hos flera träningsanläggningar och företag inom friskvård. I övrigt ges förmånliga erbjudanden hos bland annat MTRX.

Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Välkommen med din ansökan via vår hemsida genom att svara på några frågor och bifoga ditt CV. Vi önskar inget personligt brev och har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Urval och intervju sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av urvalstester. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Eyobe Tesfaye, gruppchef Operational support, via eyobe.tesfaye@mtr.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Nyckelord: service, serviceminded, kundkontakt, kundservice

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MTR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2021
  • Ansök senast: 20 januari 2022

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024