Kundvårdande innesäljare sökes till företag inom accesslösningar!

Kundvårdande innesäljare sökes till företag inom accesslösningar!

Arbetsbeskrivning

Har du cirka 2 års erfarenhet av att jobba som innesäljare? Har du ett intresse och en förståelse för tekniska lösningar? Ser du dig själv som en person som har en god känsla för kundvård och är mål- och resultatinriktad? Då söker vi efter dig!

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att per telefon proaktivt kontakta, kundvårda, marknadsföra och sälja företagets produkt- och servicesortiment mot befintlig definierad kundbas med syftet att skapa tillväxt, nöjda kunder samt ökad kvalité på kunddata. Rollen har till huvuduppgift att kontakta, marknadsföra och sälja företagets produkt- och servicesortiment mot befintlig kundbas samt utöva kundvård i enlighet med projektets uppsatta mål. Det innebär proaktiv bearbetning och lyhördhet mot företagets befintliga avtalskunder via telefon och andra digitala kontaktvägar. Du ansvarar för att utifrån kundens unika behov presentera rätt lösningar, skapa offerter och ta avslut på affärer i samråd med din teamleader. Rollen har också ansvar att säkerställa att kunddata löpande uppdateras i företagets säljstödsystem. Som innesäljare ingår du i ett projektbaserat säljteam med tydlig koppling till övrig organisation.

Ansvar och befogenheter
- Bearbetning av definierad kundplattform med en förväntad samtalsvolym om ca 40 kundkontakter per dag
- Att följa upprättad projektplan för att säkerställa kundbearbetning på hela den definierade kundbasen med resultat i fokus
- Att utöva kundvård
- Samarbete med teamleader för att effektivt exekvera på de leads och affärer som skapas. Antingen via egen försäljning eller överlämnade till befintlig organisation
- Skapande och uppföljning av offert i CRM-system
- Registervård i ERP- resp CRM-system


Om företaget
Vår kund är världsledande inom accesslösningar med produkter och tjänster som lås, dörrar, portar och entréautomatik. Koncernen är också ledande inom identitetskontroll, med elektroniska nycklar, kort, taggar samt mobila och biometriska identitetskontrollsystem.

Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle.


Din profil
Vi söker efter dig som har mycket god kompetens inom kundvårdande relationer via telefonsamtal med förmågan att effektivt identifiera potential samt har känslan för hur man skapar goda relationer. Du kan samtidigt hantera att ansvara för den dagliga systemadministrationen, uppdatera ERP- samt CRM-systemen under och efter samtal. Intresset och förståelsen för tekniska lösningar vägs är också en viktig del i arbetet. Övriga personliga egenskaper som efterfrågas är strukturerad, målinriktad samt god samarbetsförmåga.

Skallkrav:
- Minst 3-årig gymnasieutbildning
- 2-3 års erfarenhet i en säljande roll
- Flytande i svenska (tal och skrift)
- Goda kunskaper i engelska (tal och skrift)
- MS Office

Meriterande:
- Kunskaper i CRM/ERP-system
- Erfarenhet av B2B marknad


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: Heltid, 100 %

Urval sker löpande! Ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2020
  • Ansök senast: 5 november 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Digital säljare

Digital säljare

20 april 2021

20 april 2021

20 april 2021