Kunnig registrator till statlig förvaltningsmyndighet - Uppsala

Kunnig registrator till statlig förvaltningsmyndighet - Uppsala

Arbetsbeskrivning

Är du en skarp registrator som har erfarenhet av diarieföring vid en statlig myndighet? Har du dessutom erfarenhet av arbete i digitala ärendehanteringssystem samt utlämnande av allmänna handlingar? I så fall erbjuds här ett spännande uppdrag där du spelar en viktig roll på en myndighet i behov av din kompetens! Kliv in som en hjälpande hand i en svår tid av oro. Läs vidare och sök redan idag!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en registrator till vår kund, en mycket viktig förvaltningsmyndighet i centrala Uppsala. Myndigheten har extra mycket att göra nu med anledning av Covid 19 - pandemin och har i samma veva bytt diarie- och ärendehanteringssystem. Därför behövs en förstärkning i personalstyrkan som kan diarieföra och sköta enklare handläggning under den mest turbulenta tiden – det är här du kommer in!
Dina arbetsuppgifter
I ditt uppdrag som registrator består en stor del av det dagliga arbetet av att öppna inkommen post och diarieföra den. De allra flesta handlingarna inkommer elektroniskt via e-post, du skapar sen ett nytt ärende eller kopplar den inkomna handlingen till pågående ärende. Vid skapande av nya ärenden ingår även korrespondens med den sökande, samt att skicka ut en avgiftsavisering via e-post. Andra arbetsuppgifter i din roll:
Ansvar för att följa upp inkomna betalningar och vid behov ta fram underlag för återbetalning.
Ta hand om påminnelser och i förekommande fall förbereda beslut om avvisning eller avskrivning.
Svara på frågor om status på pågående ärenden via e-post och telefon.
Handlägga begäran om utlämnande av allmän handling. I det ingår att identifiera rätt handling, sekretessgranska samt eventuellt att lämna ut.

Dina egenskaper
Vi söker dig som har relevant utbildningsbakgrund, eller har skaffat dig erfarenhet genom arbete som registrator. Vi ser gärna att du arbetat inom en statlig myndighet tidigare och därför känner till de lagar och förordningar som omger den statliga verksamheten. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är självgående och initiativtagande, lika viktigt som att du är en lagspelare som ser nyttan i att alla bidrar till gruppen. Du har ett positivt och öppet förhållningssätt, är prestigelös och trivs med att arbeta från högt till lågt. Du är vidare flexibel och ser möjligheter i att arbetet förändras kontinuerligt. Med en stark vilja att alltid göra ditt bästa och leverera på hög nivå så kommer du briljera! Ta möjligheten att visa din skicklighet på en myndighet som behöver dig.
Låter detta som en rolig utmaning? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Vi söker dig som har:
Registrators/arkivarie-utbildning på högskolenivå alternativt några års arbetslivserfarenhet som registrator
Erfarenhet av diarieföring vid en statlig myndighet
Erfarenhet av arbete i ett digitalt dokument- och ärendehanteringssystem
Erfarenhet av utlämnande av allmän handling vid en statlig myndighet
Goda kunskaper i MS Office
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.)
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader. Tillträde 2020-06-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31713 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Dokumenthandläggare vid registraturen

Dokumenthandläggare vid registraturen

2 juli 2020

30 juni 2020