OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår avancerade hemsjukvård (ASiH) och palliativa slutenvård (SPSV) behöver förstärkas med ytterligare en kurator. Vårt uppdrag består av palliativ vård samt avancerad medicinsk vård. Vi strävar efter att tillgodose patienters fysiska, psykiska, sociala och existentiella behov. Vårt mål är att genom symtomlindring bidra till bästa möjliga livskvalitet för våra patienter. Patienters och närståendes delaktighet är ett självklart inslag för att nå våra mål.
ARBETSBESKRIVNING
Arbetet innebär socialt- och psykosocialt bedömnings- och behandlingsarbete både inom sluten- och öppenvård i form av SPSV- samt ASIH verksamhet. Du kommer arbeta i team med läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeut, sjukgymnast samt dietist.
I tjänsten ingår:
 Kris- och stödsamtal med patient samt närstående
 Psykosocialt utrednings- och behandlingsarbete
 Efterlevandesamtal
 Planera och utföra anhöriggrupper tillsammans med andra kuratorer
 Rådgivning inom sociala och ekonomiska frågor
 Informera om samhällets stödfunktioner
 Samordning med samarbetspartner samt myndighetskontakt med t.ex. försäkringskassan, arbetsförmedlingen, migrationsverket, socialtjänsten osv.
 Hjälpa till med ansökningar som t.ex. färdtjänst, parkeringstillstånd, fondansökan m.m.
 Delta på teamkonferenser
Två olika former av handledningstillfällen erbjuds. Handledning tillsammans med teamet samt specifik kuratorshandledning med kuratorskollegor.
ANSTÄLLNINGSFORM
Tillsvidareanställning (sex månaders provanställning)
Heltid
Dagtid (måndag-fredag)
VI ERBJUDER
- En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar.
- Individuell lönesättning.
- Friskvårdbidrag
- Kompetensutveckling
KVALIFIKATIONER
Krav: Socionomexamen samt B-körkort
Meriterande: Steg 1 utbildning
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig med stort intresse och engagemang för kuratorsarbete inom hälso- och sjukvård med inriktning palliativ vård. Du kan arbeta både självständigt samt arbeta i ett multiprofessionellt team mot enskilda samt gemensamma mål. Du har god samarbetsförmåga, är handlingskraftig, flexibel, positiv, lösningsfokuserad samt kan leva upp till Legevisittens ledord ?Ärlighet, Prestigelöshet samt Engagemang?.
ÖVRIG INFORMATION
Legevisittens affärsidé är att bedriva verksamhet inom hälso- och sjukvård med hög tillgänglighet och helhetsperspektiv. Legevisitten har norska rötter och bedriver idag 48 verksamheter i Stockholms- och Värmlands län, med ca 600 anställda. De verksamheter vi bedriver består av vårdcentraler, mödravårdscentraler, barnavårdscentraler, primärvårdsrehabilitering, läkare i särskilda boenden, hemsjukvård, jourläkarverksamhet ASiH, SPSV samt en geriatrisk vårdavdelning. Legevisittens verksamheter är ISO-certifierade i miljö och kvalité.
KONTAKT
Jonas Lundqvist, verksamhetschef
jonas.lundqvist@legevisitten.se
I denna rekrytering undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Nilsson
08-505 789 27
Sandra Lindlöf
Ninita Söderberg
08-554 42313
Malin Sundelin
070-160 85 50
Petter Nordenhäll
070-1602890
Sandra Lindlöf
070-160 28 19
Birgitta Öberg
Mikael Hedendahl
070-5846035
Katrin Rova
070-1602860
Katrin Rova
070-160 28 60