OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen Linden, Katrineholm
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.
Vill du jobba på en trevlig och väletablerad vårdcentral tillsammans med välutbildade och kompetenta medarbetare?
Arbetsplats
Vårdcentralen Linden har ca 15 8500 listade patienter och ligger centralt belägen på Kullbergska sjukhuset i Katrineholm. Vi har allt under ett tak, arbetsklimatet är gott och vårdcentralen bemannas av ett trevligt arbetslag. Här finns läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, specialistsjuksköterskemottagningar, BVC, laboratorium och rehabilitering.
Tillsammans med oss kan du bidra till att utveckla arbetsmetoder som främjar patientsäkerhet, tillgänglighet och god arbetsmiljö. Förutom att behandla det sjuka vill vi utvecklas mot att arbeta mer hälsoinriktat varför vi sätter fokus på individen och dess egna förutsättningar och resurser. Vi erbjuder ett omväxlande arbete och goda möjligheter till utveckling.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
I primärvårdens uppdrag ingår att behandla lätta till medelsvåra depressions- och ångesttillstånd samt stressrelaterad ohälsa och krisreaktioner. Kurator står för bedömningar och samtalsbehandlingar individuellt eller i grupp. Teamarbete i olika former, bl.a. inom ramen för TRIS (tidig rehabilitering i samverkan) tillsammans med Försäkringskassa, Arbetsförmedling och Socialtjänst.
Din kompetens
Socionomexamen.
Erfarenhet av arbete inom primärvård är meriterande liksom tidigare behandlingserfarenhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef Ulla Jordán, 0150-722 38, 076-721 65 86.
Förtroendevald Saco Josefin Sterlinge, 0150-72 271.
Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Linden.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-04-30.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs
Se våra förmåner
http://www.landstingetsormland.se/extra-ingang/Jobba-hos-oss/Jobba-hos-oss/Vara-formaner/
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10