Kvalificerad administratör med inriktning mot HR- och ekonomifrågor

Kvalificerad administratör med inriktning mot HR- och ekonomifrågor

Arbetsbeskrivning

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.

Vi söker en problemlösande och utvecklingsinriktad administratör med inriktning mot HR- och ekonomifrågor. I rollen som administrativt stöd i olika HR-och ekonomiprocesser kommer du, förutom att fungera som en viktig länk mellan HR och ekonomi, också medverka i att effektivisera och utveckla administrationen i dessa processer.

Som administratör kommer du bland annat att bistå personalspecialisterna i de administrativa delarna i rekryteringsprocesser, arbeta med lön- och friskvårdsadministration, fakturahantering och löpande ekonomiadministrativa frågor. Då Åklagarmyndigheten hanterar stora delar av Ekobrottsmyndighetens löneadministration, däribland utbetalning av löner, är ett nära samarbete med Åklagarmyndighetens lönekontor en förutsättning. Du kommer också att fungera som ansiktet utåt gentemot verksamheten för olika administrativa frågor inom området. I rollen ingår det att stödja myndighetens lokala administratörer i frågor som gäller löneadministration samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter med koppling till löne- och personaladministration. En annan viktig uppgift är att hålla intranätet aktuellt med information om HR och ekonomi. Du kommer även att delta i det pågående arbetet med att implementera ett nytt personaladministrativt system.

Du kommer att vara placerad på HR-enheten på huvudkontoret på Kungsholmen och dela din tid mellan arbete på HR-enheten och ekonomienheten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har

slutbetyg från gymnasiet
gedigen erfarenhet av administrativt arbete inom HR och/eller ekonomi
erfarenhet från statlig myndighet
mycket goda kunskaper i Officepaketet och vana av att snabbt lära dig och behärska nya IT-system
god förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift
Meriterande

erfarenhet av löneadministration och kännedom om lagar och avtal som styr HR-området, så som arbetsrätt och kollektivavtal
erfarenhet av ekonomiadministration, tex fakturahantering
kunskaper i lönesystemet Palasso och ekonomisystemet Agresso eller liknande system
Egenskaper
Du drivs av att utveckla och effektivisera administrativa processer och är van vid att driva förbättringsarbete i vardagen. Du trivs i en självständig roll, är noggrann och ansvarstagande samt har förmåga att skapa struktur och effektivitet i ditt arbete. Du har ett flexibelt och serviceinriktat förhållningssätt. Du har lätt för att kommunicera med andra och har en mycket god förmåga att samarbeta i team. Dessutom gillar du siffror och att använda digitala verktyg i ditt arbete.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Övrigt
Tjänsten är tillsvidare, heltid, med placering vid Ekobrottsmyndighetens huvudkontor på Kungsholmen. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Information om anställningen lämnas av HR-chef Ylva Sundberg, tfn. 010-562 90 49 och Ekonomichef Kristina Larsson, tfn. 010-562 96 44. Fackliga företrädare för Saco-S, John Keränen, tfn 010-562 92 23, för ST Thérése Isaksson, tfn 010-562 90 31 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10.

Välkommen med din ansökan via ”skicka din ansökan!” senast 19 maj 2021.

Kontaktpersoner på detta företaget

Louise Leijonhufvud

Lena Sjöström
+46 010-562 96 57
Åsa Pyka
+46 105629646
noreply@ekobrottsmyndigheten.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekobrottsmyndigheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2021
  • Ansök senast: 19 maj 2021

Besöksadress

Fleminggatan 14
None

Postadress

Box 22098
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024