OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsmarknadsverkets huvudsakliga uppgift är att skapa möten mellan arbetsgivare och arbetssökande som leder till anställning. Arbetsmarknadsverket består organisatoriskt av Arbetsmarknadsstyrelsen (AMS), 21 länsarbetsnämnder samt 325 arbetsförmedlingar. Totalt arbetar drygt 10 000 personer inom Arbetsmarknadsverket. Enheten för chefsförsörjning är den enhet inom AMS personalavdelning som svarar för verksövergripande insatser och stöd till AMS och länsarbetsnämnderna i frågor om identifiering av ledarämnen, rekrytering, kompetensutveckling samt karriärutveckling och karriärväxling för verkets chefer. Enheten är under uppbyggnad och kommer att ha sju medarbetare. Från och med hösten 2006 kommer vissa delar av enhetens verksamhet att successivt etableras i Östersund och vara i full drift den 1 juli 2007. Dessa delar rör främst arbetet med att planera och följa upp chefsutvecklingsinsatser, att ansvara för att insatserna genomförs och att kontinuerligt utveckla pedagogiska metoder och rutiner inom området. Det rör sig också om arbetet med att planera och genomföra identifieringsprogram avseende ledarämnen och potentiella högre. Totalt kommer fem av enhetens medarbetare att ha sin placering i Östersund. Till enheten söker vi nu en kvalificerad chefsrekryterare, med placering i Östersund. Dina arbetsuppgifter Arbetets huvudsakliga inriktning är chefsrekrytering och personbedömning och dina arbetsuppgifter är främst att: - Genomföra personlighets- och problemlösningstester och intervjuer. - Planera och genomföra återkommande urvalsseminarier genom s.k. assessment-övningar. - Ge professionell återkoppling till deltagare i urvalsseminarierna och till de olika uppdragsgivarna inom verket. - Följa upp och kontinuerligt utveckla olika metoder för personurval. - Stödja verkets ledning och länsarbetsnämnderna i frågor om chefsrekrytering och urval. - Vara delaktig i utvecklingen av enhetens rutiner och pedagogiska metoder för att säkerställa en effektiv utveckling av verksamheten. - Aktivt arbeta med uppbyggnaden av enhetens verksamhet i Östersund. Din bakgrund och du som person Du har beteendevetenskaplig högskoleutbildning, gärna psykologexamen. Du har gedigen erfarenhet av kvalificerat rekryteringsarbete avseende chefer på olika nivåer liksom erfarenhet av att genomföra urvalsseminarier genom s.k. assessment-övningar. Vidare har du en mycket god förmåga att använda testverktyg samt god förmåga att ge konstruktiv återkoppling. Det är en merit om du är av STP certifierad testanvändare. Som person har du lätt att samarbeta och skapa förtroende samtidigt som du är strukturerad, drivande och resultatinriktad. Det är också viktigt att du är lyhörd för de behov som finns i verkets olika delar för att medverka till att vi tillsammans når ett bra resultat. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och vi eftersträvar mångfald bland personalen. Övrigt Arbetet innebär många resor eftersom genomförandet av olika insatser kommer att ske på olika platser i hela landet. Det är en merit om Du är kunnig om AMV's verksamhet.