Kvalificerad Ekonomiassistent

Kvalificerad Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Addilon Professionals erbjuder specialistkompetens inom områdena Logistik, Teknik, Försäljning, Inköp och Ekonomi. Vi hittar rätt kompetens till våra kunders temporära kompetensbehov och bidrar till att våra kunder fullt ut kan fokusera på sin kärnverksamhet.
Genom vår kunskap om kandidatmarknaden, passion för kundens affärer och smart arbete identifierar och attraherar vi stjärnorna i svenskt näringsliv.
Vi drivs av att skapa förutsättningar för våra kunder att nå långsiktig tillväxt genom högpresterande individer. Merparten av våra uppdrag kommer från långvariga kunder och deras rekommendationer.
Vårt breda kontaktnät och vår researchkapacitet ger oss möjligheten att leverera toppkandidater i varje uppdrag.

Läs mer om oss på www.addilon.seFör vår kunds räkning söker vi en Kvalificerad Ekonomiassistent. Uppdraget är en hyrrekrytering, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Addilon Professionals och arbeta som konsult hos vårt kundföretag. Möjlighet till tillsvidareanställning finns hos kunden under förutsättning att samarbetet fungerat väl. Tjänsten är konsultuppdrag om minst 6 månader som kräver att du har en veckas tillgänglighet. Placeringsort är Stockholm.

Ansvar och arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift är:
- Ansvara för den löpande redovisningen, dvs intäkter och kostnader som redan har uppstått
- Säkerställa att alla intäkter och kostnader är bokförda korrekt
- Kvalitetssäkra och ansvara för att leverans av rapporter sker i tid
- Avstämning av resultat och balans
- Analysering och rimlighetsbedömning av intäkter och kostnader
- Säkerställa ordning och reda i all administrativ hantering av dokumentation

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- Minst har en gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
- Har erfarenhet ifrån arbete på ekonomi- eller redovisningsavdelning med goda kunskaper om reskontraprocessen
- Har tidigare erfarenhet från att arbeta med stora reskontraflöden
- Har erfarenhet av affärssystem
- Behärskar Microsoft Office, med mycket goda kunskapare i Excel
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du:
- Är proaktiv, noggrann och positiv
- Kan hantera en stor variation av arbetsuppgifter och leverera hög kvalitet inom utsatt tidsram
- Är självständig, flexibel och genomför ditt arbete ansvarsfullt, vilket även innebär att du är uppmärksam på detaljer
- Har intresse och förmåga att se hela processen och föreslå förbättringar
- Är självgående
- Är processorienterad

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i detta uppdrag. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:



• delar våra värderingar
• är etablerad i ditt yrke
• har erfarenhet från olika roller och olika branscher
• har relevant erfarenhet för uppdragen


Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addilon Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2021
  • Ansök senast: 1 november 2021

Liknande jobb


LL Bolagen söker orderadministratör/ekonomiassistent

LL Bolagen söker orderadministratör/ekonomiassistent

3 december 2021

Ekonomi assistent

Ekonomi assistent

3 december 2021