Kvalificerad ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Borlänge kommun är en framtidsinriktad kommun. Här finns visioner om framtiden och mycket är på gång. Kommunen är Borlänges största arbetsgivare med verksamheter inom många viktiga områden. Våra anställda möter Borlängeborna i livets alla skeden. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll i Borlänges utveckling.

På ekonomikontoret i Borlänge kommun arbetar idag cirka 40 medarbetare. Centralt stöd är en enhet på det centralt placerade ekonomikontoret och består av 12 medarbetare och en chef.

En av våra medarbetare ska gå i pension och vi söker nu dig som vill axla ett spännande uppdrag som ekonomiassistent med inriktning kundreskontra och kravhantering. Vill du vara med på en spännande och utmanande resa mot framtidens Borlänge? Då är det dig vi söker!

Självklart lockar vår värdegrund dig!
- Jag finns här för Borlängebon
- Jag gillar utmaningar
- Jag möter varje människa med öppenhet

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent med inriktning kundreskontra och kravhantering ansvarar du för kommunens kundreskontra samt arbetar med att stödja samtliga verksamheter i kommunen i frågor rörande fakturering och kravhantering. Tjänsten innebär även kontakter med myndigheter såsom exempelvis Kronofogdemyndigheten och externa kunder. För att lyckas i uppdraget krävs god pedagogisk förmåga och att du kan uttrycka dig enkelt och tydligt i såväl tal som skrift.

Då vi arbetar med både digitala och fysiska möten finns möjlighet till distansarbete en del av tiden.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Är du certifierad kravhandläggare är detta ett plus. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig utan problem i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundreskontra och/eller leverantörsreskontra med tillhörande arbetsuppgifter såsom fakturering, avstämningar av konton samt löpande bokföring. Övriga önskvärda meriter är erfarenhet från kommunal verksamhet alternativt annan större organisation med stora transaktionsflöden, systemvana samt erfarenhet av officepaketet (främst excel och word). Goda muntliga och skriftliga kunskaper i engelska är också meriterande.

Framförallt söker vi dig som är serviceinriktad, noggrann och har en hög arbetsmoral. Du är initiativtagande, samarbetsvillig och är inte rädd för att ta dig an nya utmaningar.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024