Kvalificerad ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

SPSAB är en välfärdsaktör med tydlig CSR inriktning. Vi arbetar gemensamt med stöd och support av 5 fristående hel och delägda aktiebolag. SPSAB startade 2001 som utbildningsbolaget Affektor och arbetar nu med fokus på 7 specialistområden.
Chefsrekrytering - Chef att hyra - Organisationsöversyner - Ledarutveckling - Karriärändring - Personalförsörjning - Utbildning. SPSAB har kontor i Malmö, Ängelholm, och Stockholm. Bakom SPSAB finns en ägarstruktur och en erfarenhet som garanterar en ekonomisk stabilitet i företagets nu planlagda expansion.


.

SPSAB är en välfärdsaktör med tydlig CSR inriktning. Vi arbetar gemensamt med stöd och support av 5 fristående hel och delägda aktiebolag. SPSAB startade 2001 som utbildningsbolaget Affektor och arbetar nu med fokus på 7 specialistområden. Chefsrekrytering - Chef att hyra - Organisationsöversyner - Ledarutveckling - Karriärändring - Personalförsörjning - Utbildning. SPSAB har kontor i Malmö, Ängelholm, och Stockholm. Bakom SPSAB finns en ägarstruktur och en erfarenhet som garanterar en ekonomisk stabilitet i företagets nu planlagda expansion.

 

Vår största utmaning någonsin...

SPSAB arbetar med vikarieförsörjning i Stockholms Stads samtliga stadsdelar som förstaleverantör till 7 olika för oss nya personalkategorier. Den förestående uppväxlingen av SPSAB blir en spännande resa

Vi söker nu...

Ekonomiassistent till vårt kontor i Stockholm

Det är du som håller ordning och reda på all den löpande ekonomiska administrationen och säkerställer god struktur och kvalitet. I huvudsak kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:

- Löpande redovisning
- Rapportering av skatt och moms
- Extern fakturering
- Leverantörs- & kundreskontra
- Telefonkontakt med kunder
- Matchning och avstämning
- Veckovisa likviditetsrapporter
- Förberedelse inför bokslut     

                                                                                                            

Du skall i detta arbete vara välinsatt i och använda våra e-bemanningssystem som bas för arbetet.

Du skall genomföra veckovisa och månadsvisa uppföljningar och rapporter till operativ chef.

Du skall hjälpa till med att skapa tydliga faktureringsunderlag till Lejonets bokföringsbyrå

Du ansvarar även för fakturering av aktuella konsultinsatser

 

Då rollen är självständig och autonom, så förväntas du strukturera upp ett eget arbetsflöde

Tjänsten är inte arbetstidsreglerad vilket innebär att övertid skall vara beordrad

Innehållet i tjänsten kan komma att förändras efter framtida krav

 

Arbetstidens förläggning

Din huvudarbetsplats är på kontoret i Stockholm

Arbetstiden är flextid 08.00-16.30 (+/- 1h)

Vidare deltar du aktiv i bokslutsarbetet tillsammans med vd, till vilken du även rapporterar.

Rollen är delad mellan ekonomiassistent och löneadministratör. Du ansvarar för löpande löneadministration och att lönerna betalas ut på korrekt sätt. I det ingår också uppföljning med statistik, inrapportering av försäkringar m.m. Du kommer att vara en support till Vd, Marknadschef och Operativ chef i lönefrågor

Placering på S:t Eriksgatan 117 mitt i Stockholm

 

Låter detta som en utmaning för dig?

Skicka CV och ett kort personligt brev om dig själv och löneanspråk via nedanstående länk:

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringschef Ann Myhrman
info@stockholmpersonal
Maja Hedström
0761724459
Konsultkoordinator Elin Myhrman
070-8924792
vVD Connie Winsborn
072 313 88 00
Markadschef Connie Winsborn
072 313 88 00
Marknadschef Connie Winsborn
072 313 88 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm Personal AB HJARNARP
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 29 juni 2016

Besöksadress

Sventsorpsvägen 99 26698 HJARNARP
None

Postadress

Sventsorpsvägen 99
HJARNARP, 26698

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024