Kvalificerad ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vi på EQonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av några av Sveriges starkaste varumärken och månar om att vara en relevant arbetsgivare för dig som söker nya utmaningar inom ekonomiområdet. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Just nu söker vi för kunds räkning en ekonomiassistent. Detta är ett konsultuppdrag på 50- 100 procent under ca ett års tid, med chans till anställning hos vår kund.

Ditt uppdrag:

Vår kund bedriver konsultverksamhet i Sverige och Europa. Tjänsten är placerad i trivsamma lokaler i centrala Göteborg. I tjänsten som ekonomiassistent kommer du främst att arbeta med leverantörreskontra i företagets svenska och utländska bolag. Tillhörande fakturagranskning oh matchning är också en väsentlig del. Vidare kommer du att administrera anställdas reseräkningar, kvittounderlag samt konsulters inkommande tid- och kostnadsfakturor. Du kommer till viss del att arbeta med projektredovisning, samt moms- och skatterapportering. De system som tillämpas är främst Hogia Ekonomi och Excel.

Din bakgrund:

För att snabbt ta dig an och axla denna roll bör du ha erfarenhet som ekonomiassistent från en ekonomiavdelning och vara utbildad gymnasieekonom. Du har en övergripande förståelse för redovisning och är van att hantera leverantörsfakturor i olika valutor. Som person är du en administratör ut i fingertopparna och tycker om ordning och reda. Ditt arbetssätt är noggrant och strukturerat. Som person tar du också stort ansvar för ditt arbete och har förmågan att planera din vardag. Erfarenhet från Hogia ekonomi är meriterande. Excel och engelska förutsätter vi att du behärskar.

Konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals:

Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Mer om tjänsten:

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Alexandra Cederqvist, 0735-216560.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast lön
  • Konsultuppdrag Konsultuppdrag
  • Publicerat: 12 augusti 2016

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010